Annons:
Etikettveganprat
Läst 2624 ggr
Snuffles
2016-03-30 21:56

Nybliven vegan - hungrig hela tiden

Jag bytte från Lakto-ovo-vegetarian till Vegan för några dagar sedan, och jag har märkt att jag är hungrig nästan hela tiden. Jag kan äta en måltid och vara vrålhungrig 30 minuter efter. Det är ganska jobbigt, kan ju inte äta hela tiden… vad beror detta på och vad kan man göra åt det?

Annons:
vendelay
2016-03-30 21:58
#1

Du äter för lite kalorier! Testa att äta mer av sånt som är kaloririkt, som nötter, eller ät bara större portioner. Viktigt att äta tillräckligt.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

vendelay
2016-03-30 22:03
#2

Hittade en bra tråd som handlar om samma sak: >här<. Många bra tips!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Synnerlig]
2016-03-30 22:37
#3

Vad äter du om dagarna på ett ungefär?

Snuffles
2016-03-30 23:14
#4

#3 Äter i vanliga fall ett mål om dagen, det här funkade innan jag blev Vegan utan extrem hunger. Idag åt jag dock lite mer, en skål broccolisoppa till middag och en skål med soygurt, müsli, banan och äpple som kvällsmål.

oddahviing
2016-03-31 00:51
#5

#4 Du behöver äta mer ;)

'-Headlights on the highway-'

Ninja99
2016-03-31 03:56
#6

Jag förstår om du är hungrig hela tiden med bara ett mål om dagen, det tycker jag låter väldigt lite, särskilt om målet exempelvis bara är en skål soppa. Men jag har ingen aning om hur stor/liten du är, hur mycket du rör dig etc. så jag kan ju omöjligt uttala mig om vad eller hur mycket du ska äta. Och det är lite märkligt att du tidigare inte gått hungrig på endast ett mål/dag, utan att det börjat nu. Äter du varierat och tillräckligt med fett, kolhydrater, protein, vitaminer & mineraler m. m.? Jag tror att protein- och fettrik mat ger ganska god mättnadskänsla. Själv äter jag 3 mål om dagen, frukost består av frukt, bär och nötter, lunch och middag är ofta tillagad mat, skulle annars vilja äta mer råkost. Ev. äter jag en frukt som mellanmål ibland. Hoppas du finner ett sätt att få känna dig mera mätt! :)

Annons:
thmz
2016-03-31 09:53
#7

Kul att du testar på att vara Vegetarian.

Fråga … hur käkade du innan, när du åt kött?

[Synnerlig]
2016-03-31 18:20
#8

Ät mer! Mycket mer :)

[Stockholmsbruden]
2016-04-02 15:28
#9

Gör upp en plan. Din mage kanske tcker om små men många portioner. Eller kanske två stora mål om dagen.

Upp till toppen
Annons: