Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (19) Senaste inläggen

Djurrätt & Veganism Frukterian (Diskussion och recept) Frågor och tips Föreläsningar / videos / audios Hälsa och Nutrition Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter Information om sajten Köpes / Säljes / Bortskänkes Köttersättning Konservering (vin, sylt saft, inläggningar osv) Klotterplanket Miljö O.T. (Off-topic) Politiska frågor Restauranger Träning Undersökningar Kluringar Tävlingar Topplistor Vegankost Veganprat Veganska matprodukter Veganföräldrar Veganska textiler, kläder & skor Recept (Varmrätt & Övrigt) Recept (Efterrätter & Förrätter & Godis) Recept & Diskussion (Glutenfritt) Recept (Pålägg) Recept (Såser) Recept (Rawfood - Råkost) Recept (LCHF-vegan) Recept (LFD Low Fiber Diet)
Vegankost

sociala medier tråden!

2016-04-01 11:49 #0 av: [klarabastin]

Här kan vi dela med oss av konton på sociala medier som har med veganism att göraSol

Jag kan börja med @vegansidekick & @swedishvegan

Medarebetare på: Vegan ifokus

Anmäl
2016-04-01 12:48 #1 av: Liv03

@thehumaneleague @djurrättsalliansen. De har egentligen med djurrätt att göra men jag delar med mig med de ändå.

Anmäl
2016-04-08 08:34 #2 av: vendelay

Instagram:
@veganskvardag Massor med inspiration och recept
@accidentallyveganswe Tips på veganska produkter i vanliga mataffärer
@vadveganerater Inspiration, underbara bilder och god mat
@vegokoll Bra för att hålla reda på nya vegoprodukter som kommer ut
@vegannicekick Roligare än Vegan Sidekick (även om Sidekick är mer sann)
@studentkak De verkar ha slutat uppdatera men finns så mycket bra tips på billiga maträtter och annat

Bloggar:
@Vegoteket Massor med lyxiga recept, som chokladtryffel, nutella och bröd
@Vegansk Vardag Recept från grunden. Gott, sojafritt och ofta väldigt enkelt
@Vegokoll Bl.a. recept på röror till smörgåsar, mat till ramadan och efterrätter
@Claras glutenfria veganmat Glutenfri veganmat testad på både militanta kött- och glutenätare

Youtube:
@Vegan Gotland Gulliga videos med goda recept

Veganism Savvity (English)
Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-04-08 15:58 #3 av: Lustgas

Eftersom jag älskar vegan-memes så ger jag väl tips på några sådana på Instagram:

@plantbasedlogic

@veggiescapes

@Thespicyvegan

@vigilante_vegan

@VeganforlifeNZ - Den med färst följare, men också en av mina främsta favoriter!

Anmäl
2016-04-08 18:17 #4 av: vendelay

#3 Superroliga konton, började följa nästan alla! 

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-04-25 02:45 #5 av: vendelay

Hittade ett helt fantastiskt konto, Pupa Vegan. Hon gör fantastiska veganserier, i stil med Vegan Sidekick fast med mer fokus på själva målandet. Jag älskar kontot så tänkte tipsa om det Glad

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.