Annons:
Etikettvegankost
Läst 2861 ggr
lilssgu
4/10/16, 1:55 PM

Äta sjögräs?

Är det sjögräs som vi äter i bl.a. sushi "smutsigt"? Jag menar, det kommer ju från hav som är (till viss grad) förorenade. När folk frågar mig varför jag inte äter fisk brukar jag svara (förutom att de också är djur och har känslor) för att de kommer från förorenat vatten men är det inte samma sak med sjögräs? Jag älskar dock sushi och skulle gärna veta om det är okej att äta sjögräs.

Tacksam för svar 🙂

Medarbetare på Sydkorea iFokus Lyssnar på musik

Annons:
[klarabastin]
4/13/16, 12:06 PM
#1

Mycket om inte allt av det "nori" som finns i sushi är odlat, Det åker inte runt snorklare och bara tar random nori plantor😉

Kameratrollet
4/13/16, 3:38 PM
#2

Wakamen som jag packade i Japan importerades från Kina. Sen får man själv dra för slutsatser av vad Kina har för miljöpolicy för dess havsvatten. Känns som arsenik i ris och bly i havre trumfar de gram sjögräs du får i dig.

Skott från blåstång i svenska hav blir goda att ha i sallader. Stek i olivolja och ha i sallad.

Jaguar_
4/15/16, 11:26 PM
#3

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

lilssgu
4/16/16, 6:44 AM
#4

Tack för svaren 😃

Medarbetare på Sydkorea iFokus Lyssnar på musik

Upp till toppen
Annons: