Annons:
Etikettvegankost
Läst 965 ggr
veggie4every1
4/16/16, 6:34 PM

8 grönsaker du bara behöver köpa en gång

Jag vet inte om man bara behöver köpa dessa en gång, men jag tycker att det är mycket smarta tips som är värda att prova🙂

http://uppskattat.se/8-gronsaker-du-bara-behover-kopa-en-gang-och-sedan-kan-odla-for-alltid-nummer-4-ar-lysande/

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
rudyC
4/16/16, 6:56 PM
#1

kanske lite korkad men hur får du morötter av det gröna som kommer upp ? frö som du sår?

Liv03
4/16/16, 6:57 PM
#2

Vi planterar persilja, basilika, oregano och potatis hemma!! Basilika, oregano, och persilja behöver vi inte köpa mer men potatisen tar fort slut.

Maria
4/16/16, 7:11 PM
#3

#1 Jag håller med. Fattar inte riktigt det med morötterna heller om de inte menar att man ska använda den gröna blasten som växer fram???

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

veggie4every1
4/16/16, 7:42 PM
#4

Nej, jag vet inte riktigt med morötterna. Men blasten kan man ju äta, nyttigt och gott. Skulle tro att man kommer att få köpa morötter igen dock. Men man får ju i alla fall ut mer näring för pengarna😃

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Leritza
4/16/16, 8:09 PM
#5

Angående morötter har jag för mig att det även ska funka och plantera den översta toppen direkt ner i jorden helst med lite av blasten kvar så man kan se om den verkar växa. Då morötter växer på snarlikt sätt som potatis. Dock inte testat

Upp till toppen
Annons: