Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (19) Senaste inläggen

Djurrätt & Veganism Frukterian (Diskussion och recept) Frågor och tips Föreläsningar / videos / audios Hälsa och Nutrition Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter Information om sajten Köpes / Säljes / Bortskänkes Köttersättning Konservering (vin, sylt saft, inläggningar osv) Klotterplanket Miljö O.T. (Off-topic) Politiska frågor Restauranger Träning Undersökningar Kluringar Tävlingar Topplistor Vegankost Veganprat Veganska matprodukter Veganföräldrar Veganska textiler, kläder & skor Recept (Varmrätt & Övrigt) Recept (Efterrätter & Förrätter & Godis) Recept & Diskussion (Glutenfritt) Recept (Pålägg) Recept (Såser) Recept (Rawfood - Råkost) Recept (LCHF-vegan) Recept (LFD Low Fiber Diet)
Vegankost

Kostillskott när man är vegan

2016-04-19 09:44 #0 av: späcka

Hej! Har problmem med akne och tänkte då prova på att vara vegan en månad och se om det blir bättre.
Just nu äter jag kostillskott för hår hud och naglar. Jag länkar till produkten jag äter och så undrar jag om ni som är riktiga veganer kan äta sånt? Jätte tacksam för hjälp. ☺
http://www.apotea.se/original-silicea-kapslar-30-st

Anmäl
2016-04-19 09:49 #1 av: Inkanyezi

Innehållsförteckningen säger ingenting om källan till biotin, men eftersom det förekommer i jordnötter, som är den billigaste källan, ser jag inte något skäl till misstanke om att det skulle komma från djur.

Men du kan ju lämpligen skriva till tillverkaren och fråga.

Anmäl
2016-04-19 11:41 #2 av: veggie4every1

Ja, det ser ut som att produkten är veganvänlig. Kapselhöljet är också vegetabiliskt vilket annars kan vara ett problem när det gäller kapslar, men för att vara på den säkra sidan är det alltid bra att skriva och fråga tillverkaren om ingredienserna som #1 föreslår.

Men det verkar inte finnas något animaliskt i det här tillskottet.

Sajtvärd på Vegan iFokus & Djurrätt iFokus         
Krossa speciesism - Bli vegan Hjärta

Välkomna till nya Djurrätt iFokus

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.