Annons:
Etiketthälsa
Läst 955 ggr
vendelay
4/27/16, 10:06 PM

Vitaminer

Jag köpte sugtabletter med B12 från Holistic för ett tag sedan, och är så nöjd. Det står ingenstans att den är vegansk men jag har mailat Holistic och de har bekräftat att innehållet är veganskt (kan posta en bild på deras mail om någon är intresserad). Den är så god, smakar godis och dessutom har de väldigt trevlig kundtjänst! När jag mailade fick jag svar på mindre än 5 minuter!

Vad äter ni för vitaminer/kosttillskott? 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
thmz
4/27/16, 11:14 PM
#1

2 kapslar AlgOmega3 om dagen.

veggie4every1
4/28/16, 12:00 AM
#2

Jag äter den här och ibland den här 🙂

Vet du vendelay att bara i kväll är det 20% på alla varor på vitaminvaruhuset. Har beställt en del, mest choklad🤐😃

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

vendelay
4/28/16, 9:26 AM
#3

#2 Haha, ja, jag vet, men jag beställde faktiskt jättemycket choklad för bara typ två veckor sen 🤐

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[klarabastin]
4/28/16, 12:17 PM
#4

Jag äter denna. Ville pröva en ny så det fick bli den! Smakar gott och lite som citron.

veggie4every1
4/28/16, 1:24 PM
#5

#4 Den finns här också typ 100 kr billigare om du skulle vilja😉

#3 Det gjorde jag också, men jag beställde ännu mera…bra att ha…🤪😃

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[Synnerlig]
4/28/16, 3:19 PM
#6

B12 http://www.veganlife.se/mobile/product.html/pure-advantage-vitamin-b12-spray?category_id=12 D-vitamin under höst/vinter http://veganlife.se/mobile/product.html/vitashine-2500-iu Omega 3 med DHA och EPA (tar ibland) http://m.iherb.com/Deva-Vegan-Omega-3-DHA-EPA-300-mg-90-Vegan-Softgels/55158 Nu som gravid tar jag multivitamin för gravida http://veganlife.se/mobile/product.html/deva-prenatal-multivitamin-2 Så jag tar alltid B12, D-vitamin höst/vinter, händer att jag tar omega 3 ibland och så tar jag multivitamin för gravida bara nu som gravid :)

Annons:
oddahviing
4/28/16, 7:53 PM
#7

Jag tar D-vitamin och B12,

men också just nu:vetegräspulver, kelp, chiafrön och triphala (ibland)

'-Headlights on the highway-'

Splish
4/29/16, 1:00 PM
#8

Jag tar inga kosttillskott för tillfället, har varit fullt Vegan i drygt 2 månader nu. Är det billigare att köpa på nätet än på ett apotek? Och behöver man ta B12 varje dag?

| my only regret about veganism is not doing it sooner |
cute but psycho
🍉🍓🍌🍒

oddahviing
4/29/16, 1:20 PM
#9

#8 Har man brist på B12 är det bra att ta höga doser till en början, men kroppen lagrar B12 så det kan ta flera år innan man får brist. Jag tar 5000 mcg (hög dos) c:a 2 ggr i veckan just nu. Men andra tar 1000 mcg varannan eller var tredje dag. Sen får vi tillsatt B12 i viss veganmat som sojamjölk eller margariner.

'-Headlights on the highway-'

veggie4every1
4/29/16, 1:30 PM
#10

#8 Där jag handlar kosttillskott( på iherb ) är det billigare, i svenska nätbutiker vet jag inte.

Men jag tror inte att apoteket säljer methylcobalamin tabletter, om de inte börjat på sista tiden.

Lite beror ju på hur dina värden såg ut när du började med vegansk kost. Om du redan var låg i B12 och järn exempelvis. Det är ju en del som är det och då kan man köra ner det mera vilket inte är bra förstås.

I början tog jag ett B12 tillskott varje dag i ett par år. Nu tar jag bara ta en eller två tabletter i veckan (jag tar dom samtidigt) kroppen lagrar B12.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Splish
4/29/16, 1:32 PM
#11

#9 #10 Tack tack tack för infon!! Annars tar jag även vetegräspulver, baobabpulver och chiafrön när jag känner för det från Réene Voltaire inköpt från Ica Maxi.  Ska kanske kolla upp Chlorellapulver för att det innehåller B12 :)

| my only regret about veganism is not doing it sooner |
cute but psycho
🍉🍓🍌🍒

[klarabastin]
5/9/16, 12:03 PM
#12

#5 tack för tipset😛

Upp till toppen
Annons: