Annons:
Etiketterföreläsningvideo
Läst 990 ggr
veggie4every1
5/1/16, 12:00 PM

Bästa sättet att sprida veganism

Gary Yourofsky

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
landsbygdsbo
5/1/16, 2:55 PM
#1

Mandela inte politiker?

Faan han var väl en av skickligaste politikerna vi sett på många år.

Lyckades dels ta makten i Sydafrika och dels göra det utan nämnvärd blodspillan. Å de var inte illa med tanke på hur mycket hat o oförrätter som fanns…

Och Gandhi var en politiker ut i fingerspetsarna spelande på sin person och lyckades nästan nå ända fram. Tyvärr utbröt ju inbördeskrig och Indien o Pakistan gick skilda vägar.

[BlackHeartRebellion]
5/1/16, 7:44 PM
#2

Håller man sig trevlig och saklig så är det inga problem för mig som är nyfiken på vegansk livsstil att lyssna.

Tyvärr är det nog så att många inte klarar av att hålla känslorna borta utan tar till nedlåtande ord m.m.  Då ryggar t.o.m jag undan som är öppen för att lyssna och lära mig.

veggie4every1
5/1/16, 8:03 PM
#3

#2 Jag ser att du är helt ny på iFokus, så välkommen hit🙂 

Så trevligt att du är seröst nyfiken. Tveka inte att starta upp egna trådar och fråga gärna om du undrar något. Glöm inte att lägga till vegansajten som favorit så får du upp nya trådar under "mina inlägg".

Rekommenderar också att du läser sajtreglerna 🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[BlackHeartRebellion]
5/1/16, 8:23 PM
#4

#3 Tack 🙂
Ja jag har länge varit intresserad av vegetarisk kost allmänt, främst av djurskyddsskäl. Och veganskt är ju självklart något jag då funderar på. 

Det ska jag göra.

vendelay
5/1/16, 8:30 PM
#5

Tyckte detta var en väldigt bra video. Jag har funderat i de banor har pratat i men jag har inte kunnat sätta ord på vad jag tycker men jag håller med honom. Det finns en anledning till varför jag väljer att använda ord som "mörda" när vi pratar om slakt, även fast folk blir upprörda för det "är bara människor som kan mördas". Vi som vet sanningen måste våga sprida den.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

veggie4every1
5/1/16, 9:07 PM
#6

#4 🙂

#5 Ja, precis. Vi ska inte behöva vara rädda för att vara tydliga. Djuren blir ju faktiskt mördade, handlingen är densamma, fast det låter bättre och mera acceptabelt när vi kallar det för slakt.

Det är precis som när vi kallar ett dött djur för lik, det är inte heller acceptabelt, utan det ska vi kalla för kadaver.

Dessa ord som särskiljer människor från djur är viktiga för den speciesistiska ordningen.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
Lydia04
5/21/16, 12:48 PM
#7

Gary Y är fantastisk! Det var hans tal "Best speech.." som fick mig att ta steget till all bli Vegan : )

Upp till toppen
Annons: