Annons:
Etiketterreceptvarmrätt
Läst 2058 ggr
vendelay
2016-05-04 09:41

Bars / måltidsersättning

(Förlåt, ingen aning vart jag skulle placera denna tråd)

Har någon något bra recept på något i stil med bars / måltidsersättningar eller liknande? När jag jobbar mycket orkar jag inte släpa på en matlåda hela dagen och det blir dyrt att köpa något varje gång. Jag hade något bra recept med typ mörk choklad och nötter och grejer men jag kan inte hitta det. Har ni något att tipsa om?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
vendelay
2016-05-04 18:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#1

Jag vet inte om någon är intresserad men uppenbarligen är ju jag det så haha, jag lägger väl upp detta ändå!

Jag hittade ett recept >här< som jag testade. Jag gjorde en halv sats med lite mindre kakao och lite mer mandel. Jag tog pumpakärnor istället för kokos. De ser ut som bajskorvar men de är väldigt goda bajskorvar 😃

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

veggie4every1
2016-05-04 20:46
#2

Haha, jag är intresserad, hade inga tips dock, men de ser ju ut som jättefina bajskorvar😃

Kanonbra recept och bra att man kan variera det också med lite olika frön och nötter👍

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

vendelay
2016-05-04 21:37
#3

#2 Ja, det går att variera hur som helst. Det känns väl ganska nyttigt också? Och gick otroligt fort att göra! Tog kanske 5-10 minuter och sen 1 timma i kylen och sen skar jag upp dem 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[kanskemenbarakanske]
2016-05-05 08:30
#4

Tror det är ganska lätt att improvisera ihop :) Testa mixa i nötter och allt du vill ha och sedan dadlar och fikon för sötma och för att binda ihop allt till en deg. Sedan tillsätta kakao, kanel, steviadroppar osv osv beroende på vilken smak du vill ha på det. Du kan ju även blanda i proteinpulver om du vill ha mer protein.

vendelay
2016-05-05 08:51
#5

#4 Tack för tipset! Nästa gång ska jag nog testa med andra smaker, kanel låter supergott! 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annielle
2016-05-05 10:54
#6

Verkar vara ett gott och bra recept! 🙂 Själv skulle jag inte fixa att äta något sådant godisaktigt som lunch dock.

Du kan ju även ta med dig någon enkel smoothie som du svänger i hop på morgonen 🙂

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Annons:
vendelay
2016-05-05 12:08
#7

#6 Jag är en sån sockergris så för mig är det inga problem! För det blir ju verkligen sött av dadlarna!

Tack för tipset, ska komma ihåg det! 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

birgerson9
2016-05-05 20:24
#8

Varför inte prova med färska fikon för att minska det söta.

vendelay
2016-05-05 20:32
#9

#8 Antar att din kommentar är menad till Annielle? 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Upp till toppen
Annons: