Annons:
Etiketterrestaurangfik
Läst 1247 ggr
Snuffles
5/5/16, 11:15 AM

Pizza

om man beställer pizza utan ost, blir det jättetorrt då?? hur brukar ni göra? det finns ingen pizzeria som säljer vegansk pizza här så :/

Annons:
Ominous
5/5/16, 11:55 AM
#1

Jag brukar be om utan ost och sen lägga på egengjord vitlökssås eller rydbergs beasås. 

Vet att många lägger på banan istället och att det blir rätt gott, men det har jag inte testat :)

I wish I could write as mysterious as a cat

veggie4every1
5/5/16, 11:59 AM
#2

Jag bakar bara egna pizzor nu för tiden. Men du skulle ju kunna ta med egen vegansk ost och be dom att lägga på den istället?

Jag har hört i alla fall om folk som tar med egen ost fast jag inte frågat själv. Men det är väl olika hur de vill göra och är de tillmötesgående så bör det nog gå bra🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Wowy
5/5/16, 12:13 PM
#3

Jag ber om utan ost och äter sedan pizzan som den är. Svamp och tomatsås, inte alls torrt! Bara supersmaskigt.🙂

"Vi som lever är bara döda på semester, nån sorts sommargäster" Bodil Malmsten

/Wowy, medarbetare på Vegan iFokus☀️

[Synnerlig]
5/5/16, 12:15 PM
#4

Jag brukar bara köra med pizzakit från Pop! (finns i typ alla affärer) och lägger på det jag vill ha själv. Går nog snabbare än att beställa en pizza :)

vendelay
5/5/16, 12:22 PM
#5

OT men om du vill (eller någon annan) vill göra egen pizza har jag hittat ett superspännande recept >här<. Det är inte veganskt och det är kött och grejer men det är väldigt lätt att göra veganskt! Jag har inte testat det men tycker att det ser ganska kul ut 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Lustgas
5/6/16, 11:29 AM
#6

Hah, själv har jag ju aldrig gillat ost, så min pizza är synonymt med pizza utan ost. Har inget problem med att det skulle vara torrt, och har sällan någon sås (utöver den sedvanliga tomatsåsen, då). Enda problemet som jag kan ha ibland är att "påläggen" kan ramla av. 😃

Annons:
Upp till toppen
Annons: