Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (19) Senaste inläggen

Djurrätt & Veganism Frukterian (Diskussion och recept) Frågor och tips Föreläsningar / videos / audios Hälsa och Nutrition Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter Information om sajten Köpes / Säljes / Bortskänkes Köttersättning Konservering (vin, sylt saft, inläggningar osv) Klotterplanket Miljö O.T. (Off-topic) Politiska frågor Restauranger Shopping Träning Undersökningar Kluringar Tävlingar Topplistor Vegankost Veganprat Veganska matprodukter Veganföräldrar Veganska textiler, kläder & skor Recept (Varmrätt & Övrigt) Recept (Efterrätter & Förrätter & Godis) Recept & Diskussion (Glutenfritt) Recept (Pålägg) Recept (Såser) Recept (Rawfood - Råkost) Recept (LCHF-vegan) Recept (LFD Low Fiber Diet)
Recept (Varmrätt & Övrigt)

Pastasallad med fajitaskrydda

2016-05-14 23:11 #0 av: vendelay

(Inspirerad av detta recept)

Ca 30 minuter, spis, 4-6 portioner.

Ingredienser:
4dl pasta (jag använde skruvar)
4dl "bitar" (t.ex. vegobitar, A&As gr*llbitar, zucchini)
1 burk majs
1/2 purjolök
2 röda paprikor
2dl Oatly iFraiche
1 påse fajitaskrydda
1/2dl sweet chili-sås
Olja
(Ev. buljongtärningar om du använder gr*llbitar, jag använde 2 svampbuljongstärningar)

1. Koka pastan och koka/stek "bitarna" beroende på vilka du valt.
2. Häll av majsen, hacka upp purjolöken och paprikorna.
3. Blanda iFraiche, sweet chili-sås och 1/2 påse fajitaskrydda.
4. Stek "bitarna" i olja, eventuellt tillsammans med grönsakerna om du vill. Krydda med fajitaskryddan.
5. Blanda ihop allt - pastan, "bitarna", grönsakerna och röran.

Veganism Savvity (English)
Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-05-14 23:12 #1 av: vendelay

Denna rätt är så bra tycker jag för den går att äta kall direkt ur kylen, den går att äta ljummen och den går att äta varm. Perfekt för picknickar eller allmänt lata dagar Glad

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-05-14 23:20 #2 av: veggie4every1

Tack tack, suveränt recept Kramas

Sajtvärd på Vegan iFokus & Djurrätt iFokus         
Krossa speciesism - Bli vegan Hjärta

Välkomna till nya Djurrätt iFokus

Anmäl
2016-05-15 01:33 #3 av: Tant Grön

Ser jättegott ut. Fajitaskrydda har jag aldrig provat.

Anmäl
2016-05-15 05:22 #4 av: vendelay

#2 Kramas

#3 Oj, det måste du testa! Det är så otroligt gott, speciellt om det blandas i iFraiche. Går att göra liknande röra och stoppa i tortillabröd så det blir enchiladas, det är också suveränt gott. Glad

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-05-15 19:13 #5 av: Persifone

Detta måste jag testa! Älskar pastasallad Dreglar

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Anmäl
2016-05-15 19:55 #6 av: veggie4every1

#5 Jag med GladSå är det ju så användbart som matsäck och man kan äta på det flera dagar i kylen, perfekt för mig som helst lagar mat en gång i veckanSkrattar

Sajtvärd på Vegan iFokus & Djurrätt iFokus         
Krossa speciesism - Bli vegan Hjärta

Välkomna till nya Djurrätt iFokus

Anmäl
2016-05-15 20:39 #7 av: vendelay

#5 #6

Pastasallader är så gott! Och ja, den håller ju sig i kylen så det går absolut att göra en stor sats och inte behöva laga något mer på en vecka (så gör jag också)!

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2017-05-17 17:41 #8 av: Grace2009

Är det verkligen 4dl pasta? Jag tog 400g som i original receptet och det var bra mycket mer är 4 dl  Skrattar Men det blev rätt gott! Tror inte Fajitakryddan är riktigt mitt till 100% men absolut inte dåligt. Jag byte ut "bitarna" mot 300g champinjoner jag skar i fjärdedelar och stekte (men hade gott och väl kunnat ta 500g!).

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.