Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (19) Senaste inläggen

Djurrätt & Veganism Frukterian (Diskussion och recept) Frågor och tips Föreläsningar / videos / audios Hälsa och Nutrition Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter Information om sajten Köpes / Säljes / Bortskänkes Köttersättning Konservering (vin, sylt saft, inläggningar osv) Klotterplanket Miljö O.T. (Off-topic) Politiska frågor Restauranger Träning Undersökningar Kluringar Tävlingar Topplistor Vegankost Veganprat Veganska matprodukter Veganföräldrar Veganska textiler, kläder & skor Recept (Varmrätt & Övrigt) Recept (Efterrätter & Förrätter & Godis) Recept & Diskussion (Glutenfritt) Recept (Pålägg) Recept (Såser) Recept (Rawfood - Råkost) Recept (LCHF-vegan) Recept (LFD Low Fiber Diet)
Recept (Efterrätter & Förrätter & Godis)

Nice cream inspo

2016-05-17 13:31 #0 av: vendelay

En tråd för nice cream! Jag tänkte att vi kunde lägga in bilder, recept och tips på smakkombinationer vi gillar eller vill testa. 

Veganism Savvity (English)
Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-05-17 13:33 #1 av: vendelay

Jag gjorde >denna< igår. Gjorde efter >detta< recept (den med choklad). Banan, Plamils ljusa choklad, kakao, sojamjölk och bigarråer på toppen, mums!

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-05-17 13:34 #2 av: vendelay

Jag är supersugen på att testa jordgubb/vanilj och vit (ris)choklad/hallon Kär

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-05-17 21:10 #3 av: veggie4every1

Vad fint det såg ut på bilden vendelay. Du är så inspirerande med dina fina bilderGlad

Sajtvärd på Vegan iFokus & Djurrätt iFokus         
Krossa speciesism - Bli vegan Hjärta

Välkomna till nya Djurrätt iFokus

Anmäl
2016-05-17 21:46 #4 av: vendelay

#3 Oh, vad snällt sagt! Kramas Ikväll gjorde jag en nice cream med jordgubb/vanilj, ska lägga upp en bild senare Glad

Är det ingen annan här som äter nice cream? Det är superlätt att göra (om du har en mixer) och nyttigt samtidigt som det smakar precis som riktigt onyttig glass TystSkrattar

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-05-18 00:04 #5 av: vendelay

Jordgubb och vanilj. Jag hade 2 frysta bananer, ganska många jordgubbar, lite sojadryck och vaniljpulver. Smakade väldigt likt Holly & Dan Creamy Vanilla Strawberry Swirl men såklart mycket mer banansmak Skrattar

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-05-18 15:05 #6 av: Lustgas

Åh, vad fina bilder Venelay!Speciellt den första gillar jag Skrattar 
Kan lägga in en gammal bild från mig med smak av svarta vinbär (hett tips, supergott!) och citron-spenat (spenaten smakar typ inte alls, men citron är också väldigt gott) Glad

Anmäl
2016-05-18 15:06 #7 av: Lustgas

Kan tillägga att mina favoriter är choklad (adderar bara kakao) och tahini (JA, tahini). Finns inte mycket bättre Hjärta

Anmäl
2016-05-18 15:35 #8 av: vendelay

#6 Wow, vilken bild!! Svarta vinbär låter jättegott, ska testa det när de börjar växa ut här. Spenat har jag funderat på att testa, så citron/spenat kanske kan vara något för mig! Tahini låter väldigt mysko hahah, men det är säkert gott. Tack för tipsen!!

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-05-19 00:11 #9 av: vendelay

(Köpta) björnbär och lite krossad ljus choklad Glad

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-05-19 08:57 #10 av: Lustgas

#7  Tack så mycket Skrattar Hahah, jag älskar tahini med det mesta. Tahini-banan är dock en av mina favoritkombinationer! Gällande spenat så funkar ingefära också ganska bra Glad

Och din bild på #8 såg himla mumsig ut! Var det björnbär i lassen också? Kan tänka mig att det är gott!

Anmäl
2016-05-19 12:43 #11 av: vendelay

#10 Jag får väl försöka våga mig på att testa tahini och banan då Glad

Ja, det var massa björnbär i glassen. Mumsmums Skrattar

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-05-20 23:05 #12 av: vendelay

Banan med iChoc Milkless instoppad, körd i ugnen tillsammans med nice cream gjord med banan och lite finhackad Milkless i. MUMS Kär

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-05-21 00:06 #13 av: veggie4every1

#12 Men vad läckertKär

Sajtvärd på Vegan iFokus & Djurrätt iFokus         
Krossa speciesism - Bli vegan Hjärta

Välkomna till nya Djurrätt iFokus

Anmäl
2016-05-21 16:45 #14 av: vendelay

#13 Ja, det var så himla gott och enkelt! Vi skar ett snitt i bananen och stoppade i chokladen, sen täckte vi hela bananen i aluminiumfolie och körde i ugnen ca 175 grader i 15 minuter Glad Min sambo åt vaniljglass till men jag har blivit helgalen i nice cream så jag åt det till!

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-05-23 22:40 #15 av: bananaas

Jag brukar mixa 6 - 8 bananer med färska dadlar eller ca 2dl fryst mango!

Anmäl
2016-05-23 22:42 #16 av: vendelay

Wow, jag tycker 2 bananer är mycket! Bra jobbat Glad

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-05-23 22:55 #17 av: vendelay

Här kommer några fler mumsiga nice creams jag testat!

Nice cream med kanel + banan stekt i kanel.
Med fryst ananas.
Med digestivesmul och lite chokladsås. (Definitivt godast hittills)

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2017-04-06 21:24 #18 av: vendelay

Två frysta bananer, en näve frysta hallon, lite sojadryck. Liiite chokladsås Oskyldig

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.