Annons:
Etikettvegankost
Läst 7026 ggr
Froakie
5/27/16, 12:53 AM

Vegansk näringsdryck?

Hej, har på senare tid börjat få problem med magen. Jag mår illa när jag äter och orkar inte mer än kanske 4-5 tuggor innan jag får spykänslor, även om jag äter mat som är flytande tex. soppa känner jag likadant. Det är ingen ätstörning utan som sagt, jag har lite problem med magen.

Jag undrar om det finns någon näringsdryck som är vegansk? De näringsdrycker jag vet om brukar väl innehålla mjölk eller mjölkpulver.

Tacksam för svar!

"time will never be golden when it rains so hard..."

Annons:
veggie4every1
5/27/16, 2:03 AM
#1

Det finns Provide som fungerar som tillägg. Jag har inte läst ingredienslistan, om det finns animaliska vitaminer i, men den ska ju vara lämplig för vegetarianer och innehåller inte mjölk🙂

Hoppas du känner dig bättre snart. Drick näringsdrycken sakta i små klunkar för att förhindra illamående.

http://www.apotea.se/sok/?q=provide

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

oddahviing
5/27/16, 11:23 PM
#2

Jag tycker du ska gå till en dietist för de kan skriva ut recept till dig, det gjorde jag förut och fick ut c:a 72 flaskor 200ml 300kcal näringsdryck, mina var dock inte veganska på den tiden, men det fanns däremot soja- eller ärtbaserade att välja på. Kostade bara 250 kr för alla dessa flaskor.

'-Headlights on the highway-'

Upp till toppen
Annons: