Annons:
Etiketterföreläsningvideo
Läst 1143 ggr
veggie4every1
2016-06-02 21:45

Hitler argumenterar emot veganism (humor)

Blev han Vegan tror ni? Han hade ju ganska många argument emot 😉

(vi har väl aldrig hört de här argumenten förut? 😂)

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
landsbygdsbo
2016-06-02 22:23
#1

Med tanke på hans matsedel enligt dem som provsmakade den så var ha väl inte negativ till vegetarisk föda😃

veggie4every1
2016-06-02 22:29
#2

Synd då att han inte tog till sig veganska värderingar också.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

landsbygdsbo
2016-06-02 22:39
#3

Det var kanske det han gjorde, han värderade ju sin tik mer än människor😉

veggie4every1
2016-06-02 23:22
#4

Nej, diskriminering och förtryck av andra individer är inte en vegansk värdering.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

landsbygdsbo
2016-06-02 23:32
#5

Diskriminering och förtryck av andra individer..du lär få svårt att hitta ngt parti idag som inte jobbar mot detta.

Individer = människor enligt 95% av alla som bor i det här landet.

Låt oss inte börja som i Orwells 1984 och hitta på egna beteckningar . Individer är människor och inte  djur

veggie4every1
2016-06-03 01:24
#6

#5 Jag tror faktiskt att ganska många icke-veganer anser att djur också är individer, speciellt då sällskapsdjuren som många värnar om och älskar. 

Har du funderat på varför du anser att djur inte är individer?

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
vendelay
2016-06-03 07:17
#7

#6 Håller verkligen med! Känner så otroligt många som älskar katter över allt annat och spenderar timmar och timmar och timmar med att gratis sitta i regn för att rädda hemlösa katter och sen äter de en hamburgare till middag. Folk anser visst att djur är individer men inte de djur som är "normalt" att äta i vår kultur.

Och videon var ju ganska kul haha. Ganska exakt så jag tänker mig många ickeveganer som kommer in på denna sajt. "Men jag kan inte leeeeeeeeeva utan ost!!!" 😃

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Synnerlig]
2016-06-03 12:55
#8

Läs på. "Individ" betyder inte "människa", spelar ingen roll om vad du personligen tycker och sluta kom med hittepå-statistik, "…enligt 95% av alla som bor i det här landet".

landsbygdsbo
2016-06-03 13:32
#9

Enligt en undersökning så är väl ca 6 % av oss i Sverige veganer. Av dem är det dock inta alla som har den extrema uppfattningen att människor o djur är individer och har samma värde.

Så min beräkning om 95% är nog inte så fel trots allt.

PS, var det inte djurens vänner eller ngt liknande som beställde undersökningen 🤔

landsbygdsbo
2016-06-03 13:34
#10

#6 jag tror nog att det är en försvinnande liten andel som i samma andetag beskriver människor och djur som individer.

Människor är människor och djur är djur. En sanning som 95% av oss ställer sig bakom

landsbygdsbo
2016-06-03 13:37
#11

#7

Kul, jag vet inte det jag.

Filmsnutten är i original från filmen om Berlins fall. Där Hitlers vansinne kostade hundratusentals människor livet.

Men det var ju bara människor, så jag har förståelse för om vissa verkligen finner scenerna roande….

[Synnerlig]
2016-06-03 14:11
#12

#9 Som sagt du kommer med hittepå-statistik. Tror de flesta kan hålla med om att djur också är individer, i alla fall de som vet hur man tar reda på fakta.

landsbygdsbo
2016-06-03 14:26
#13

#12

"I undersökningen, utförd av opinionsundersökningsföretaget Demoskopuppdrag av Djurens Rätt, svarade 6 % av de tillfrågade att de var vegetarianer och 4 % att de var veganer."

Alltså 4% veganer, och av dem så tillhör nog inte alla den extrema grupp som anser att människor o djur är lika som individer och  av samma värde. Så… du har rätt mina 95 % är en aning underskattade, det torde nog vara närmare 97% istället 😎

Så bevisa gärna ditt påstående om påhittade siffror. För det är nog du som sitter med en föreställning som inte är förenlig med verkligheten….

Annons:
Sisselie
2016-06-03 14:31
#14

Varenda djurägare (dvs till sällskapsdjur) skulle nog hålla med om att djur är individer. De har olika personlighet, dvs de är individer.

[Synnerlig]
2016-06-03 15:20
#15

#13 Jag vill se bevis på ditt påstående och med tanke på att jag vet att du inte kan komma med bevis på det då du själv säger att du sitter och "uppskattar" så tycker jag att du kan lägga ner. Håller med Sisselie om att de flesta som har djur (och bryr sig om att lära känna sina djur) kan hålla med om att de är individer med personligheter. Som sagt, alla som kan ta till sig fakta vet att ordet individ inkluderar alla djur och inte bara människodjuret.

vendelay
2016-06-03 15:20
#16

"En individ är en enhet av en art: en person, ett djur eller en växt." Varsågod, eftersom det tydligen var oerhört svårt att googla på det själv. Om du "tycker" att djur inte är individer så good 4 u men det betyder ju egentligen bara att du inte vet hur ordet definieras 🙂

#11 Exakt. För alla veganer hatar människor och tyckte att Hitler var en riktigt go kille. … Eller vänta va? Nu får du nog läsa på igen, för du är ju helt ute och cyklar.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Denna kommentar har tagits bort.
oddahviing
2016-06-03 20:53
#18

Öhm, min kille äter inte rött kött men kan inte kallas Vegetarian, men han anser att djur är individer? Ja, landsbygdsbo kommer med hittapå statistik igen. Min syster anser att djur är individer, min bror och hans flickvän anser det också… de är inte vegetarianer. Hur fasiken kommer du på allt???

'-Headlights on the highway-'

Inkanyezi
2016-06-04 18:07
#19

Om jag tolkar ordet individ rätt, så betyder det odelbar. En massa olika individer kan delas upp till sina minsta komponenter, enskilda individer. Det gäller alla djurslag och används bildligt också om sådant som vi inte ser som djur, som bakterier, plantor och annat. Det finns också en förgreningssida på Wikipedia om individ.

Det är alldeles klart att såväl djur som plantor kan ses som individer, helt oaktat att plantorna ofta är delbara till flera individer, kloner, som har samma arvsmassa.

Liv03
2016-06-05 17:22
#20

#10 människor är människor och djur är djur?? Vad var det du fick lära dig på biologilektionerna i skolan?? Människor ÄR djur. #11 gissa hur många gånger en Vegan får höra, "men det är ju bara grisar". Jag vill bara klargöra en sak, precis som med feminism. Feminister är inte sexister (manshatare), feminister vill bara jämställa kvinnor med män. Samma sak med veganer, veganer är inte speciesister (människohatare), veganer vill bara jämställa djur med människor. Ja, veganer tycker att andra världskriget är brutalt, men vi ser också vad som händer nu, människor svälter ihjäl varje dag, maten räcker inte till alla i världen, tusentals djur mördas på de mest brutala sätten varje dag, regnskogarna är hotade pga det behövs plats till sojaplantager. Allt detta hänger ihop så då gör vi det vi kan, vi tar bort våra animaliska produkter ur våran kost. #13 jag har många kompisar som äter kött som älskar sina hundar, behandlar de som människor och kallar de till och med för individer. Alla jag känner, köttätare som veganer, kallar djur för individer.

Annons:
Ghostbuster_99
2016-06-06 21:02
#21

Det finns ingen biolog som inte räknar Homo sapiens till djurriket.

Upp till toppen
Annons: