Annons:
Etiketterhygienskönhet
Läst 929 ggr
britta01
2016-06-05 16:22

Innehållsförteckning från sminkprodukter hjälp

Hej!

Är en ny Vegan och tänkte köpa två sminkprodukter som jag är osäker på har ingredienser med animaliskt ursprung. Har sökt upp ingredienser i två timmar nu men känner att jag fattar mindre nu än vad jag gjorde tidigare så undrar om någon som är bra på det här kan vara super snäll och se om produkterna innehåller någon animaliskt?( Även om det kan innehålla någon sort alkohol, dricker ej och vill inte heller använda mig av produkter som innehåller det)

innehållsförteckning 1:trimethylsiloxysilicate, cyklopentasiloxane, isododecane , ceresin , cyclohexasiloxane, synthetic fluorphlogopite, caprylyl methicone, glass, silica silylate(nano)/silica silylate , disteardimonium hectorite, calcium sodium borosilicate, talc, lauroyl lysine, propylene carbonate, hydroxyapatite, triethoxycaprylylsilane, silica, tin oxide, [+/- may contain Cl 77491, Cl 77492, Cl 77499/ iron oxides, Cl77891,/titanium dioxide, Cl 77007/ultramarines, mica, Cl 77266(nano)/black2, Cl 75470/carmine, Cl 77510/ferric ferrocyanide F.I.L B53545/7

Innehållsförteckning 2:CYCLOPENTASILOXANE DIMETHICONE SQUALANE DIMETHICONE CROSSPOLYMER DIMETHICONE/VINYL DIMETHICONE CROSSPOLYMER HYDROGENATED JOJOBA OIL POLYMETHYLSILSESQUIOXANE METHYL METHACRYLATE CROSSPOLYMER SILICA DIMETHYL SILYLATE PHENOXYETHANOL PHENYL TRIMETHICONE DISODIUM STEAROYL GLUTAMATE VINYL DIMETHICONE/METHICONE SILSESQUIOXANE CROSSPOLYMER METHYLPARABEN ALUMINUM HYDROXIDE BHT ETHYLPARABEN PROPYLPARABEN ISOBUTYLPARABEN BUTYLPARABEN [+/- MAY CONTAIN CI 77891 / TITANIUM DIOXIDE CI 77491, CI 77499, CI 77492 / IRON OXIDES CI 77163 / BISMUTH OXYCHLORIDE

Annons:
britta01
2016-06-05 18:02
#1

Undrar även om zinc stearate är vegansk, trodde att det kom från metallen zink men när jag säkte upp stod det att det kunde ha animaliskt ursprung?

veggie4every1
2016-06-05 18:10
#2

Grattis till att vara ny vegan🙂

Carmine är animaliskt, på svenska karmin e120 och är från löss och squalane kan vara animaliskt tyvärr och komma från hajar. Det finns vegansk squalane, men det vet man ju inte om den här produkten innehåller.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

veggie4every1
2016-06-05 18:15
#3

#1 Om det står att det kan vara animaliskt så är det bästa att mejla företaget och fråga.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

vendelay
2016-06-05 21:39
#4

Ett tips är att handla från märken du vet är veganska 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Upp till toppen
Annons: