Annons:
Etikettmatprodukter
Läst 1261 ggr
Tokyo
2016-06-13 17:19

Vegansk Ben&Jerry's glass

Har ni koll på om Ben & Jerry's nya veganska glassar har kommit till Sverige?

Annons:
Tokyo
2016-06-13 17:25
#1

Vill förresten höra med er hur ni känner för att stödja ett företag som säljer både animaliska och icke-animaliska produkter, även om ni inte själv köper de produkter som innehåller till exempel mjölk (som i det här fallet), så bidrar man ju ändå till produktionen av de andra. Eller är det lite långsökt? Det kanske inte ens går ihop, jag vet inte.

mejamylove
2016-06-13 17:27
#2

Jag ser det som att dom märkena som säljer båda märker att efterfrågan på veganskt ökar. Så ser inget fel med det :)

veggie4every1
2016-06-13 17:59
#3

#1 Jag håller med #2. Företagen tar fram de här veganska produkterna för att det finns en efterfrågan. Köper ingen de veganska produkterna så kommer de att sluta att produceras.

Företagen är bara ute efter att tjäna pengar och de tjänar lika gärna pengar på veganska produkter som icke-veganska produkter. Därför tycker jag att vi ska visa att det är de veganska produkterna vi vill ha. Vi röstar ju med plånboken varje gång vi handlar en produkt.

Men samtidigt förstår jag hur du tänker kring det också, att företagens pengar går till att producera och sälja icke-veganska produkter och att man inte bör stödja detta. Jag tycker du tänker rätt egentligen, men samtidigt så måste vi skapa efterfrågan på veganska produkter genom att köpa dom.

Jag tror inte att Ben & Jerrys veganska glass är på gång i Sverige ännu i alla fall, inte vad jag har hört.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Tokyo
2016-06-13 19:59
#4

#3 Att det alltid ska ta så lång tid för Sverige att börja sälja produkter… 😴

Ska också tillägga att jag inte nödvändigtvis tänker som jag skrev i #1, började bara fundera lite om huruvida det finns de som resonerar så, och om det är rimligt att inte bara avstå från icke-veganska produkter, utan även veganska produkter från märken som säljer både och.

veggie4every1
2016-06-13 20:48
#5

#4 Jaa, det känns så ibland. Man önskar att Sverige var mer ett föregångsland när det gäller veganska produkter. Men den veganska marknaden växer ju här ändå🙂

Ja ok, jag får säga då istället att jag förstår dina funderingar kring detta. Men hur tycker du själv? Om man inte vill stödja företag som även producerar eller säljer icke-veganska produkter så blir man väldigt begränsad om man ska vara konsekvent. Man kan då bara göra sina inköp i helt veganska butiker och från helt veganska företag. Det kommer nog att bli lättare i framtiden då vi har helt veganska supermarket🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Upp till toppen
Annons: