Annons:
Etiketterundersökningarkluringartävlingartopplistor
Läst 925 ggr
vendelay
2016-07-01 21:04

(V) Handlar du på Body Shop?

Handlar du på The Body Shop?

The Body Shop är kända för att arbeta mot djurförsök, inga av deras produkter är testade på djur. Däremot finns det flera produkter som innehåller bivax, honung eller lanolin (ullfett). Det största problemet är väl egentligen att de ägs av L'Oréal. Jag TROR att L'Oréal inte testar på djur heller (orkar inte googla på det) men de säljer i Kina där allt djurtestas.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
frejaspluto
2016-07-01 21:14
#1

Loreal, är det testat på djur Lancome är samma ägare.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

bloodflowers
2016-07-01 21:32
#2

Förstår ej varför folk väljer att ej handla där pga L'oréal? Ska vi då sluta handla på mataffärer för att dom också säljer kött då också eller? Eller ej köpa typ quorns veganska produkter för att resten innehåller ägg & mjölk?

vendelay
2016-07-01 21:43
#3

Jag handlar deras veganska produkter.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Klave]
2016-07-01 21:55
#4

#2 The body shop ägs av Loreal. Ju mer pengar body shop tjänar desto mer pengar tjänar Loreal och det leder till att de kan släppa fler produkter och fortsätta testa ännu mer på djur. Och nej det är inte samma sak som en mataffär eftersom de köper in många olika märken. Vill man inte finansiera kött industrin så köper man inte produkter från tex. Scan utan märken som gör vegetariska alternativ och på så sätt stödjer man inte kött industrin. För mig går det inte ihop hur man kan handla produkter från the body shop och samtidigt kalla sig "djur vän".

vendelay
2016-07-01 22:00
#5

#4 Samtidigt så höjer en ju efterfrågan på ickedjurtestat och veganskt inom kosmetika/hårvård/osv genom att köpa det. Om t.ex. Scan skulle göra ett veganskt alternativ skulle jag köpa det bara för att visa att efterfrågan finns för jag tror att det gör att de vågar minska på animalierna.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Wowy
2016-07-01 22:01
#6

Jag handlar inte därifrån, däremot har jag fått tvålar i present därifrån.

"Vi som lever är bara döda på semester, nån sorts sommargäster" Bodil Malmsten

/Wowy, medarbetare på Vegan iFokus☀️

Annons:
[Klave]
2016-07-01 22:20
#7

#5 Absolut dock säljer lorals varor så mycket mer att de tjänar mer pengar på att göra nya varor åt lorael och inte body shop. Det är dessutom lag på att produkter ska vara testade på djur för att få säljas tex. En del stora länder i Asien och där kommer alltid efterfrågan av djurtestade produkter att vara högre än de som inte testas. Varför inte bara välja att inte stödja och finansiera dessa företag för att tvinga dom till en ny synvinkel och sluta testa på djur helt. Istället för att hoppas att de som köper djurtestat är färre än de som köper otestat? Varför istället inte stödja företag som är helt fria från djurtestning?

vendelay
2016-07-01 22:27
#8

#7 Jo, självklart är det viktigt att stödja de företag som går ut med att de är helt veganska - och det gör jag! Men ibland är det ju tyvärr så att det är billigare att handla på affärer som t.ex. Body Shop och då tycker jag att det känns okej att stödja deras veganska sortiment.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Klave]
2016-07-01 22:33
#9

Det är billigare men det går emot argumenten du använder dig av. Allt är inte svart och vitt som du märker. Tänk på det när du argumenterar.

vendelay
2016-07-01 22:48
#10

#9 Vad menar du? Det jag beskriver är ju precis det du säger - inte enbart svart eller vitt.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

TicTac
2016-07-11 20:41
#11

Jag handlar inte där själv men har produkter därifrån och tar förgivet att de är vegan… 🤔


You'll never walk alone

vendelay
2016-07-11 20:45
#12

#11 Många produkter innehåller antingen honung, bivax eller lanolin. Jag tror att typ alla deras body lotions innehåller honung eller bivax. Alla deras parfymer ska dock vara veganska.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

TicTac
2016-07-11 20:52
#13

#12 Var tvungen att fråga, och ja, allt är veganskt på badkarskanten. 👍


You'll never walk alone

Annons:
vendelay
2016-07-11 21:45
#14

#13 Skönt att höra!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Lustgas
2016-07-13 09:03
#15

http://www.thebodyshop.ca/en/whats-new/vegan-natural-cruelty-free-beauty.aspx#/vegan-natural-cruelty-free-beauty.aspx

Här är Body Shops veganska produkter.  Till exempel verkar ju kokos-serien vara nästan helt igenom vegansk, förutom body butter då 😕

Upp till toppen
Annons: