Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (19) Senaste inläggen

Djurrätt & Veganism Frukterian (Diskussion och recept) Frågor och tips Föreläsningar / videos / audios Hälsa och Nutrition Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter Information om sajten Köpes / Säljes / Bortskänkes Köttersättning Konservering (vin, sylt saft, inläggningar osv) Klotterplanket Miljö O.T. (Off-topic) Politiska frågor Restauranger Träning Undersökningar Kluringar Tävlingar Topplistor Vegankost Veganprat Veganska matprodukter Veganföräldrar Veganska textiler, kläder & skor Recept (Varmrätt & Övrigt) Recept (Efterrätter & Förrätter & Godis) Recept & Diskussion (Glutenfritt) Recept (Pålägg) Recept (Såser) Recept (Rawfood - Råkost) Recept (LCHF-vegan) Recept (LFD Low Fiber Diet)
Frågor och tips

Skillnaden på vegan/vegetarian osv

2016-07-07 14:13 #0 av: rasmussonsara

Jag som inte kan någonting egentligen, vad är skillnaden på vegan, vegetarian, lakto-vegan osv? Vilka olika typer finns det & vad betyder alla egentligen? 

Anmäl
2016-07-07 14:21 #1 av: AnneN

http://vegan.ifokus.se/articles/56a68f5d8e0e742efb0002e1-veganer-och-vegetarianer-vad-betyder-begreppen?stickies-1

/Mvh Anne
~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anmäl
2016-07-07 14:24 #2 av: Whippet

Vegetarian innebär att du inte äter något kött som kommer ifrån ett djur.

Vegan innebär att du inte äter/dricker någonting som kommer ifrån ett djur, såsom, kött, mjölk, ost osv.

I'm out Vilar huvudet i handen

Anmäl
2016-07-07 20:38 #3 av: veggie4every1

#2 Det är inte riktigt så enkelt. Läs gärna artikeln som #1 länkar tillGlad

Sajtvärd på Vegan iFokus & Djurrätt iFokus         
Krossa speciesism - Bli vegan Hjärta

Välkomna till nya Djurrätt iFokus

Anmäl
2016-07-07 23:07 #4 av: vendelay

>Här< gjorde jag en liten quiz om vad orden betyder, så kan du testa dina kunskaper om du vill Skrattar

Veganism Savvity (English)
Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-07-08 14:22 #5 av: rasmussonsara

#1 Tack! precis vad jag letade efter! 

Anmäl
2016-08-09 18:00 #6 av: Whippet

#3 Gjorde bara en enkel uppfattning om vad det var.

I'm out Vilar huvudet i handen

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.