Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (19) Senaste inläggen

Djurrätt & Veganism Frukterian (Diskussion och recept) Frågor och tips Föreläsningar / videos / audios Hälsa och Nutrition Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter Information om sajten Köpes / Säljes / Bortskänkes Köttersättning Konservering (vin, sylt saft, inläggningar osv) Klotterplanket Miljö O.T. (Off-topic) Politiska frågor Restauranger Träning Undersökningar Kluringar Tävlingar Topplistor Vegankost Veganprat Veganska matprodukter Veganföräldrar Veganska textiler, kläder & skor Recept (Varmrätt & Övrigt) Recept (Efterrätter & Förrätter & Godis) Recept & Diskussion (Glutenfritt) Recept (Pålägg) Recept (Såser) Recept (Rawfood - Råkost) Recept (LCHF-vegan) Recept (LFD Low Fiber Diet)
Klotterplanket

Veganinspirerade tatueringar

2016-07-22 11:40 #0 av: micki83

Någon annan som har en veganinspirerad tatuering? Den här skaffade jag 17/2 2012, hos en tatuerare som också var vegan.

P.S.  ja, jag ville visa upp den.. är väldigt nöjd me den :)

Anmäl
2016-07-22 19:04 #1 av: vendelay

#0 Snygg! Om du vill får du gärna skriva ut vart du tatuerade dig och vad tatueraren heter, ifall andra också är sugna på veganska tatueringar Glad

Jag har ingen tatuering än, men hoppas på att skaffa en kanske redan till hösten. Den kommer inte att vara veganinspirerad (men hela tatueringsprocessen kommer såklart att vara vegansk), men i framtiden har jag planer på någon tatuering med en gris och någon text, typ att alla är lika värda eller liknande. Funderar fortfarande på den!

Veganism Savvity (English)
Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-07-23 07:09 #2 av: micki83

:) tack.

Denna tog jag på Sacred Tattoo i Alberga, Finland. Min senaste tatuering som jag tog förra året, tog jag i Arboga, dock. Tatueraren berättade att han känner flera veganer och färgerna han använder är helt veganska (en länk och de marknadförs som veganska)

Anmäl
2016-07-23 13:11 #3 av: veggie4every1

#0 FinGlad

Jag har inga tatueringar och kommer nog inte att skaffa som det känns idag. Men jag gillar det och särskilt då veganmotiv såklartTummen upp

Sajtvärd på Vegan iFokus & Djurrätt iFokus         
Krossa speciesism - Bli vegan Hjärta

Välkomna till nya Djurrätt iFokus

Anmäl
2016-07-24 12:11 #4 av: VanessaViktoria

Åh, jag skulle också vilja ha en tatuering men vid insidan av finget.. En vegan tatuering då.. Blir nog inom en kort framtid :D 

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.