Annons:
Etiketthälsa
Läst 785 ggr
demmi
7/22/16, 9:19 PM

Ätit vegansk större delen av tiden

Har ätit vegansk den del jag själv valt vad jag äter. Har jag blivit bjuden har jag ätit vad som helst. Äter ej ägg eller mjölk. Kosten har berott på att jag mår bättre av den. Men allt mer etiska argument faller mig i tycke. Svårt att äta överhuvudtaget numera. Vill återgå till normal kost på grund av risk för näringsbrist men kan inte.

Annons:
vendelay
7/22/16, 9:34 PM
#1

Du har ätit växtbaserat eller vegetariskt större delen av tiden. Det går inte att vara Vegan ibland - det är du för livet eftersom det handlar om mycket mer än bara mat.

Varför har du svårt att äta? Vad är "normal kost"? Menar du animaliska produkter? Vad för näringsämnen är du rädd för att få brist av?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Ominous
7/22/16, 9:50 PM
#2

Inbillad näringsbrist eller faktiskt risk för näringsbrist? Att man skulle behöva ta tillskott på vegetarisk kost är ju mest fördomar. Förutsatt att du inte äter helt värdelös vegetarisk mat så löper du inte större risk än på "normal" kost.
Jag har ätit lakto-ovo-vegetariskt i över 10år, och vegansk diet senaste halvåret, och jag har varken haft brist på något eller tagit tillskott.
(Vissa har dock bättre upptag av näring än andra, vissa behöver tillskott oavsett diet)

Bättre att kolla upp om du har brist på något, istället för att lägga om din kost när du säger att du mår bra på den du har nu.

I wish I could write as mysterious as a cat

TicTac
7/24/16, 12:55 PM
#3

Vad är normal kost?

Jag har ätit lakto-ovo-vegetariskt 75% av mitt liv, Vegan 15%. Båda känns normala för mig. 😉


You'll never walk alone

Upp till toppen
Annons: