Annons:
Etikettvegankost
Läst 1046 ggr
vendelay
2016-07-23 05:16

Holly's & Dan's glass innehåller mjölkprotein

Livsmedelsverket varnar för Holly's & Dan's Chocolate Peanut Crunch. Den har visat sig innehålla mjölkprotein fastän den marknadsförs som vegansk.

>Källa<

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
micki83
2016-07-23 07:07
#1

:( Tack for infon.

veggie4every1
2016-07-23 13:16
#2

Tusen tack vendelay, viktig info! 
Är det "spår av" de talar om?

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Ominous
2016-07-23 13:39
#3

Ja, det är spår av. Alltså inte en aktiv ingrediens. Jag hoppas inte alla kallas tillbaka utan märks om,  tråkigt när mat slängs osv. 

Det verkar handla om en batch, inte alla. Antagligen någon dag där det inte rengjorts ordentligt.

I wish I could write as mysterious as a cat

veggie4every1
2016-07-23 13:44
#4

#3 Ja, ok. Farligt förstås för allergiker men då behöver vi icke allergiska veganer inte oroa oss.

Jag håller med dig, hoppas de märks om och kanske med lite tur säljs till ett något billigare pris istället för att slänga det.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

vendelay
2016-07-23 18:46
#5

#3 Hur vet en om det är "spår av" och inte en aktiv ingrediens? I texten står det ju att "Glassen visade sig innehålla mjölkprotein". Jag tolkade det som att det var mer än "spår av"-ingredienser men det kanske är fel av mig?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Ominous
2016-07-23 19:33
#6

Jag läste det i en annan artikel. Jag kan inte hitta den nu, men den blev delad i många facebook-grupper. Var en allergiker som reagerat, de kan ju reagera på väldigt små mängder.
Spår av betyder ju att den innehåller mjölkprotein, fast i små eller inga mängder :P

I wish I could write as mysterious as a cat

Annons:
vendelay
2016-07-23 19:35
#7

#6 Okej tack!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

TicTac
2016-07-24 12:45
#8

Jag har aldrig köpt vegetarisk glass. Vi gör alltid vår själva. Rekommenderar verkligen en glassmaskin för glassälskare. 😃


You'll never walk alone

Ominous
2016-07-24 14:45
#9

#8
Jag har en glassmaskin, men jag har aldrig lyckats göra något vettigt. Blir bara sås av det. Några tips? Jag gillar inte frukt och såna smaker, utan choklad och jordnötter :D

I wish I could write as mysterious as a cat

TicTac
2016-07-24 15:51
#10

#9 Sås? Men då kan den inte frysa ordentligt? Vi gör glassen på jordnötssmör, socker och någon form av mjölk. Vi tar den direkt från glassmaskinen och äter. 🥳


You'll never walk alone

Upp till toppen
Annons: