Annons:
Etiketterhygienskönhet
Läst 1262 ggr
oddahviing
2016-08-01 19:18

Veganskt smink att köpa på stan?

Jag orkar inte hålla på att skicka efter saker längre utan ska ner på stan och köpa nytt smink, undrar då vilka märken och vanliga affärer jag kan leta mig till och vilka märken som är värda att köpa av som är veganska/ej djurtestade? T.ex. Åhléns, säljer de några märken av smink som är ok? Lush finns ju här, och alla möjliga apotek. Bor i Uppsala. Undrar också om det finns märken att köpa från större Coop/Ica Maxi, för de brukar ju ha lite mer saker? 🌺

'-Headlights on the highway-'

Annons:
veggie4every1
2016-08-02 12:19
#1

Har inga tips då jag handlar mitt från ELF. Men har du FB så rekommenderar jag gruppen "veganska skönhetsprodukter" där det säkert finns många som har koll på detta🙂

https://www.facebook.com/groups/480399468758555/?fref=ts

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

oddahviing
2016-08-02 12:58
#2

Tack =D

'-Headlights on the highway-'

oddahviing
2016-08-02 13:10
#3

Vartifrån köper du Elf förresten? Finns det nån billig sida?

'-Headlights on the highway-'

veggie4every1
2016-08-02 18:41
#4

Jag köpte mycket ifrån Elf uk, de var jättebra, med mycket rea ofta. Men nu skickar de inte till Sverige tror jag, utan man får beställa via den svenska hemsidan.

Iherb sålde också mycket Elf till jättebilliga priser, men de börjar ta bort det ur sortimentet. Jag hamstrade dock på mig så pass mycket att jag inte behöver beställa på länge😃Tur också, för de har tagit bort mina favoritfärger i läppstift. Åtminstone finns de inte på svenska sidan.

Men så vitt jag vet så är det nog Elf.se som gäller nu.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

oddahviing
2016-08-02 21:44
#5

Jag kollade, tänkte beställa men vissa saker hade dåliga recensioner och det var sådant jag behövde + allt det andra jag ville ha också var ej i lager -___- typiskt.

'-Headlights on the highway-'

veggie4every1
2016-08-03 00:08
#6

#5 Ja, det verkar vara lite dålig tillgång på Elf.

Synd, för det finns eller fanns mycket bra  grejer där (så var det ju en del skräp också förstås)

Mineral lipstick, flawless finish foundation och maximum coverage concealer är alla suveränt bra i alla fall tycker jag. Dock verkar det som att det inte finns så många nyanser kvar att välja på.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
Atropa
2016-08-03 07:44
#7

Kicks har ett veganskt märke, une tror jag det heter :)

oddahviing
2016-08-03 13:58
#8

#7 Har hört talas om det! Ska kolla in.

Det verkar som att IDUN från apoteket inte heller är djurtestat.

'-Headlights on the highway-'

vendelay
2016-08-03 20:13
#9

I >denna tråd< i kommentar #6 har Veggie4every1 skrivit vilka veganska produkter Make Up Store har. De har väl affärer lite överallt. Mycket av Body Shops smink är också veganskt (de som jobbar där brukar ha koll,  alla fall i de butiker jag varit i).

Jag kan inte rekommendera något speciellt, använder sällan smink. Har en jäääättegammal mascara och en lika gammal eyeliner från BodyShop som funkar bra (ja, jag vet att de måste bytas ut).

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

oddahviing
2016-08-04 00:18
#10

Nice! Alltså jag är rätt förvånad över hur många nya märken det finns och som verkar helt okej och för mestadels inte innehåller animalier och är ej testade på djur! Det var svinlängesen jag köpte smink och ens kollade runt på sminkavdelningarna, så ja! Vad jag höll mig till nu, och hoppas jag inte gjorde något misstag, så blev det Lumene, Isadora och IDUN. Anastasia och Une är nya märken jag inte sett förr. Kicks egna märke ska vara ok sägs det. Hmm det var säkert flera där också, men ville inte chansa =)

'-Headlights on the highway-'

Upp till toppen
Annons: