Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (19) Senaste inläggen

Djurrätt & Veganism Frukterian (Diskussion och recept) Frågor och tips Föreläsningar / videos / audios Hälsa och Nutrition Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter Information om sajten Köpes / Säljes / Bortskänkes Köttersättning Konservering (vin, sylt saft, inläggningar osv) Klotterplanket Miljö O.T. (Off-topic) Politiska frågor Restauranger Träning Undersökningar Kluringar Tävlingar Topplistor Vegankost Veganprat Veganska matprodukter Veganföräldrar Veganska textiler, kläder & skor Recept (Varmrätt & Övrigt) Recept (Efterrätter & Förrätter & Godis) Recept & Diskussion (Glutenfritt) Recept (Pålägg) Recept (Såser) Recept (Rawfood - Råkost) Recept (LCHF-vegan) Recept (LFD Low Fiber Diet)
Veganska matprodukter

Istället för tex mjölk..

2016-08-05 17:59 #0 av: Kirnzy

Finns det något veganskt som man kan använda i såser och så, som inte smakar något?
Smaken av havremjölk/grädde och sojamjölk får mig att må fett dåligt. Spelar ingen roll hur mycket annat jag har i, smaken finns fortfarande kvar.. :/

Anmäl
2016-08-05 18:09 #1 av: Zepp

Vin ?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anmäl
2016-08-05 18:13 #2 av: Kirnzy

Vin har också en smak. Sen kan man inte göra vanliga (enligt mig) såser på vin..

Anmäl
2016-08-05 18:15 #3 av: Zepp

Rödvinsås är gott!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anmäl
2016-08-05 18:26 #4 av: Snuffles

Jag känner ingen smak av havregrädde i såser :o

Anmäl
2016-08-05 18:29 #5 av: vendelay

Har du testat andra sorter än havre och soja? Finns bl.a. kokosmjölk, mandelmjölk, cashewmjölk osv. Har inget bra tips eftersom jag älskar Oatlys iMat.

Veganism Savvity (English)
Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-08-05 18:33 #6 av: Kirnzy

Kokosmjölk har jag också testat, men det smakar ju kokos.. Och jag hatar kokos.
Antar också att tex mandelmjölk smakar mandel..

Anmäl
2016-08-05 18:35 #7 av: vendelay

Du har säkert redan försökt, men du tror inte att du kan vänja dig då? (Ja, dåligt tips, men som sagt, jag vet inte)

Veganism Savvity (English)
Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-08-05 19:04 #8 av: Splatter

Majsstärkelse, kokande vatten och kryddor, eventuellt soja, tomatpuré eller andra smaksättare. Blir en god glutenfri vegansk sås om man har i rätt ingredienser.

Anmäl
2016-08-05 19:37 #9 av: Kirnzy

#7 jo, det gör jag väll någon gång.. Tänkte bara om det fanns något annat :)

#8 tack, får köpa hem det och testa :)

Anmäl
2016-08-05 19:40 #10 av: Tant Grön

När jag gör brunsås har jag vatten.

Anmäl
2016-08-06 15:46 #11 av: VanessaViktoria

Använder havregrädde i både lasagne, såser, soppor och gratänger och känner ingen smak av havre alls. Planti havregrädde <-

Anmäl
2016-08-09 21:52 #12 av: Ominous

Jag har heller inte märkt någon smak av Imat :O
Jag ogillar havremjölk i övrigt, men har man det i mat med mycket kryddor så brukar smaken lägga sig väldigt snabbt. Vad är det för såser du gör tex? Är det så även i pastasås? 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.