Annons:
Etiketterhygienskönhet
Läst 1819 ggr
[Thiah]
2016-08-12 20:23

Neutrogena?

Hej allihopa. Jag är inte alls Vegan men försöker ändå tänka på djuren/naturen. (Många bäckar små…). Och jag insåg just att det absolut lättaste för mig är ju att bara skippa fel sorts smink/skönhetsprodukter. Men jag vet inte hur. Använder mest neutrogena märket + en del smink från lidl. Men är neutrogena ett helt okej märke? Står att det är dermatologiskr testat men det är väl bara en bråkdel av det? Jag måste ju börja i någon ända för att hjälpa så då kan jag börja här. Frågar er för att om jag ändå ska byta smink/produkter så gör jag det rejält och rätt på en gång.

Annons:
veggie4every1
2016-08-12 23:28
#1

Här är en bra länk: http://veganmakeup.tumblr.com/post/108749957370/brands-that-have-been-asked-and-answered

Neutrogenas produkter kan också innehålla animaliska ingredienser vilket du inte vill använda.

Jag använder bara ELF sminkprodukter och är väldigt nöjd. Men det finns mycket mer och det finns många trådar här som tar upp smink. Om du söker på "smink" så lär de komma upp🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[Thiah]
2016-08-13 06:12
#2

Tack! Ska kolla igenom länken. Sitter oftast på en mobiltelefon när jag är på iFokus och deras mobil version är som den är… Därför har jag ofta svårt att söka trådar. :(

veggie4every1
2016-08-13 12:46
#3

#2 Ja ok, jag förstår. Jag ska se om jag kan leta upp några att länka till🙂

Ett tips är att om du har facebook så är gruppen "veganska skönhetsprodukter" full av människor som har bra koll på det här🙂

Jag skulle också rekommendera dig att du funderar på att utesluta animalier ur kosten. Det har aldrig varit lättare att äta en vegansk kost och det gör så stor skillnad för djuren.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Upp till toppen
Annons: