Annons:
Etiketterhygienskönhet
Läst 1318 ggr
AdamVegan00
8/17/16, 1:40 AM

Fuktkräm?

Hej! Jag har för några månader sedan gått över till en vegansk livsstil och lär därför sluta använda Cetaphils produkter (som jag älskar) då de testar på djur… Jag har väldigt svårt att hitta en djurvänlig återfuktare som är skonsam mot huden. Rekommendera gärna något, och snälla något med ett rimligt pris! Tack tack:)

Annons:
Sisselie
8/17/16, 8:56 AM
#1

Urtekram. Finns billigt på ÖoB, men även i andra affärer. Det funkar bra för min hud i alla fall, mycket bättre faktiskt än de produkter jag använde tidigare.

vendelay
8/17/16, 11:16 AM
#2

Kallpressad ekologisk kokosolja borde väl funka? Brukar finnas billigt lite överallt, i större matvarubutiker brukar det vara extrapris och annars går det ofta att köpa billigt på internet.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Ninja99
8/17/16, 12:20 PM
#3

Jag kan rekommendera Färg & förändring, http://fargochforandring.se/ Ekologiskt, veganskt och inte testat på djur. De har massa trevliga produkter, jag gillar den här som funkar både på kroppen och i ansiktet: http://fargochforandring.se/kram-bade-ansikte-och-kropp/sol-apelsin/#more-1747 Finns på nätet, butik i Göteborg (med rabatt för medlemmar i Djurens Rätt) och en massa återförsäljare runt om i landet. Hoppas du hittar något bättre istället för de djurtestade produkterna, lycka till!

Namiko
8/17/16, 12:46 PM
#4

Olivolja, det bästa jag testat för min hud. Gick från att smörja in mig två gånger om dagen med den fetaste kräm jag kunde hitta och ändå ha torr hud till att smörja en gång i veckan med olivolja och slippa torr hud helt och hållet.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

veggie4every1
8/17/16, 2:07 PM
#5

Raw oraffinerat sheasmör från Ghana, det bästa jag använt🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

AdamVegan00
8/18/16, 4:08 PM
#6

#1 Detta lär jag kolla upp! #2 Har använt kokosolja mycket men det har en tendens att ge mig hudproblem tyvärr, vet att kokosolja är fantastiskt för vissa och mindre bra för andra.. :/ #3 Tack för alla tips! Ska verkligen kolla djupt på detta märke:) #4 Olivolja är jättebra! Kan prova detta och se hur det fungerar för mig, hur mycket använder du? 5# Ska kolla upp detta! :)

Annons:
Namiko
8/18/16, 4:23 PM
#7

#6 Jag brukar smörja in mig medan jag duschar och det går väl åt runt 2-3 matskedar till hela kroppen.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Upp till toppen
Annons: