Annons:
Etikettdjurrätt
Läst 2142 ggr
[Synnerlig]
2016-08-17 21:50

VEGANISMEN ÖKAR! :D

För de som inte tror att veganismen ökar…

Annons:
[Synnerlig]
2016-08-17 21:52
#1

Oops! Såg nu att videon redan fanns uppe i en annan tråd 🤪

veggie4every1
2016-08-17 22:01
#2

Haha, det gör inget Synnerlig, sådana goda nyheter tål att repeteras😉

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

vendelay
2016-08-17 22:19
#3

😃👍🤗

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

landsbygdsbo
2016-10-15 12:53
#4

Köttätandet ökar. Antal kilo kött

Köttätandet ökar.

Antal kilo kött som svenskarna har ätit per person och år:

1950: 50,9

1960: 50,8

1970: 55,8

1980: 64,0

1990: 60,1

2000: 75,9

2005: 82,5

2010: 86,4

2013: 88,2

Källa: Livsmedelsverket och Jordbruksverket😎

I Sverige tyder de senaste siffrorna på att konsumtionsökningen planat av. I världen totalt sett innebär standardökningen, dvs det kraftigt stigande antal människor som lever med tillräckliga förutsättningar för att köpa kött, innebär en rätt kraftig ökning av köttkonsumtionen, eller rättare sagt animalie konsumtion

Då fågel , fisk  och andra djur ingår i den konsumtionsökningen.

veggie4every1
2016-10-15 14:19
#5

#4 Är trådens ämne för obekvämt för dig?

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

landsbygdsbo
2016-10-15 14:39
#6

Nej men jag kan inte låta bli att le åt att ni använder Arnold som affisch för att äta mindre kött, med tanke på hur mycket kemikalier o anabola han stoppat i sig..

Antal människor i den rika västvärlden om söker mening i livet och därför söker nya sätt att leva ökar..och därför ökar veganismen..i väst.

Men om man i stället ser till hela jorden så ökar köttkonsumtionen och andelen köttätare ökar jämfört med antal veganer.

Men det är väl som för Hr Trump. Han hatar ju när folk kollar upp det han hävdar vara fakta😎

Annons:
veggie4every1
2016-10-15 15:13
#7

#6 Och jag kan inte låta bli att le åt dig landsbygdsbo. Det verkar som att du också söker meningen med livet på mina ifokussajter😃

Visa att du kan hålla dig till trådarnas ämnen fortsättningsvis, istället för att visa upp din egen moraliska osäkerhet genom att inte klara av de ämnen som diskuteras.
Här diskuteras alltså en ökning av veganism, inte en ökning av köttätande för att förtydliga det ytterligare.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

landsbygdsbo
2016-10-15 15:48
#8

Tråden hävdar att veganismen ökar i världen.

Min tjurskallighet gör att jag kollar fakta och redovisar dem.

Är det bra eller dåligt? 😎

Fakta är, att antalet veganer sett till antalet köttätare i världen inte ökar. Att tvärtom köttkonsumtionen ökar. Men vill att man ska blunda inför det så…

veggie4every1
2016-10-15 16:05
#9

#8 Du och jag redan har diskuterat det i en annan tråd och det är inte några nyheter för de flesta.

Veganism har dock också ökat och det är det som tråden handlar om.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

landsbygdsbo
2016-10-15 16:10
#10

Jordens befolkning ökar antalet köttätare ökar, antalet veganer ökar.

Men ökar andelen veganer på jorden? Ja beviset för det skulle väl vara om konsumtionen av kött minskar på jorden. Gör den det?

Lokalt ja men inte sett till hela klotet.

Alltså har veganismen inte ökat totalt sett, i motsats vad det länkas till "veganismen blir  allt mer populärt världen över" Hade man inte haft storhetsvansinne utan nöjt sig med Sverige hade jag naturligtvis hållit med.

Eftersom jag håller mig till fakta 😉

[Túrwen]
2016-10-17 10:13
#11

Israel <3 Bra jobbat :)

Om inte annat så är det relativt enkelt att vara Vegan där.. frukt,grönsaker, nötter/frön, bönor/linser ingår mycket i matlagningen och så blandar man ju inte kött och mjölkprodukter.

TicTac
2016-10-20 16:53
#12

Tyvärr är det ju inte bara antalet individer som äter kött som ökat. Mängden kött varje individ äter har också ökat. Till nivåer som inte ens är särskilt hälsosamt för köttätaren, för att inte tala om tillbehören i snabbmatssyltorna. *Ryser*


You'll never walk alone

landsbygdsbo
2016-10-20 16:59
#13

#12

En till som är medveten om de  fakta som verkligen råder😉

Annons:
TicTac
2016-10-20 18:03
#14

#13 Det är möjligt, men andelen Veganer (Medvetet ställningstagande) blir också fler.


You'll never walk alone

landsbygdsbo
2016-10-20 18:26
#15

#14

Det är sant, förvisso men andelen veganer minskar om man ser till andelen av befolkningen.

Och då, minskar väl själva företeelsen veganism i samhället.

Men det är ju som vid förra valet

S sade att de arbetslösa hade blivit fler samtidigt som M hävdade att de i arbete blivit fler, dvs sysselsättningen hade ökat.

[fin_kanin]
2016-10-20 18:40
#16

#0 Åh, vad glad jag blev nu! 😃

TicTac
2016-10-22 10:53
#17

#15 Det är inte heller riktigt sant. Andelen vegetarianer blir färre. Det är viktigt att göra skillnad. En Vegan vänder sig emot mer än att bara äta animalier. Att vara Vegetarian av tvång eller att göra ett medvetet val att inte på något sätt använda eller äta produkter där djur på något sätt exploaterats är en väsentlig skillnad i sammanhanget.


You'll never walk alone

landsbygdsbo
2016-10-22 12:58
#18

#17 Andelen av världens befolkning som är veganer eller vegetarianer minskar gentemot den befolkningsgrupp som äter kött och eller konsumerar animalieprodukter.

Det beror inte på att allt mindre vill ta hänsyn utan på att allt fler har råd att köpa högvärdigt protein eller animaliska produkter så som läder, ull etc

Andelen handlar inte om antal utan vilken andel av jordens befolkning som…

Eftersom befolkningen totalt ökar med med x  % så måste ju veganerna öka mer för att andelen veganer ska öka..

TicTac
2016-10-22 16:32
#19

#18 Men att vara Vegan genom ett medvetet val eller att vara det av tvång är två vitt skilda saker. De är ju inte ens jämförbara.

Hur du än vänder och vrider på det, så blir andelen som väljer veganism större.

Bara för att någon lever som Vegan, så betyder inte det att personen är Vegan.


You'll never walk alone

landsbygdsbo
2016-10-22 16:40
#20

#19 vad har det med saken att göra. Folk som lyckas lyfta sin inkomst och kan tack vare det gör ett fritt val.

Antingen så väljer man att livnära sig på enbart vegetabilier + näringstillskott eller så väljer man att förtära både vegetabilier och animalier.

"Hur du än vänder och vrider på det, så blir andelen som väljer veganism större."

Än vad?

I västvärlden är det väl ca 5% som lever som veganer. 5% som vegetarianer

och 90 % äter blandad föda där animalier ingår.

I övriga världen , framförallt  Asien så har levnadsstandarden ökat och därigenom även konsumtionen av kött, fågel o fisk.

Så gentemot vad har andelen veganer ökat?

Här på jorden.

I Sverige minskar köttkonsumtionen och icke köttätare har blivit något fler men TS flaggar ju för att " veganism blir mer populärt över världen"

Och andelen veganer world wide ökar inte.,

Antalet ja, men det är ju inte detsamma….

Annons:
TicTac
2016-10-22 17:13
#21

#20 wow…  Vet du vad en Vegan är?


You'll never walk alone

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: