Annons:
Etikettklotterplanket
Läst 1266 ggr
vendelay
8/25/16, 5:56 PM

Var bor ni?

(Jag har ingen aning vilken kategori jag ska lägga frågan i, förlåt!)

Var bor ni och hur ser det veganska utbudet ut hos er? T.ex. restauranger, fik, mataffärer, skoaffärer, tatueringsställen och alla möjliga ställen ni kan komma på!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
vendelay
8/25/16, 5:57 PM
#1

Jag bor i en förort söder om Stockholm. Det finns en restaurang på gångavstånd som har thaimat, som ju ofta är vegansk (minus köttet såklart). Tycker våra två matbutiker, Hemköp och Coop, har ganska bra utbud också. Många olika glassar och lite roliga saker men också sånt som vegokorv och växtdryck.

I Stockholm finns det ju annars hur mycket som helst.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Wowy
8/25/16, 6:04 PM
#2

Jag bor också i en förort söder om Stockholm, eller ja, närförort. De flesta mataffärer i närheten har mycket veganskt utbud, och på pizzerian ber jag om en Funghi utan ost och med extra mycket tomatsås! Ett par tunnelbanestationer bort finns Goodstore och deras kafé Delivore.

"Vi som lever är bara döda på semester, nån sorts sommargäster" Bodil Malmsten

/Wowy, medarbetare på Vegan iFokus☀️

Snuffles
8/25/16, 6:10 PM
#3

Blekinge, i Karlskrona.
Det är ganska bra utbud i affärerna tycker jag, saknar dock vissa av alpros produkter.
Jag äter aldrig ute men jag är med i en grupp på fb som heter Vegan i karlskrona, och där tipsar man varandra om vegansk mat på restaurang och vi har bland annat sushi, pizza, vegansk hamburgare har jag sett att någon rekommenderat på något ställe. Och så har det kommit en vagn på torget där de endast säljer veganskt och vegetariskt!!

[rumelle]
8/25/16, 6:17 PM
#4

I en liten skitort i småland. Här finns grönsaker i affären…!

veggie4every1
8/25/16, 6:44 PM
#5

Liten by i norra götaland. Veganutbudet är icke existerande🤓

Skulle ändå aldrig vilja flytta tillbaka till stan där jag har bott förr i många år och det är så underbart med naturen och lugnet här.

Men jag åker till stan och veckohandlar och där är utbudet bättre. Det är inte så bra som i de större städerna dock, men det fungerar.

Så handlar jag ju en del på nätet som kommer då med posten till vår lilla butik så jag kan hämta där.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Persifone
8/25/16, 9:53 PM
#6

Jag bor i Göteborg, här är det riktigt bra utbud 👍

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Annons:
[Túrwen]
8/25/16, 10:44 PM
#7

Malmö :) riktigt bra utbud!

bloodflowers
8/25/16, 11:48 PM
#8

Uppsala, tycker utbudet är rätt bra här i affärer & så, finns ju också en pizzeria med en hel vegansk meny av 18 saker !!

Lustgas
8/27/16, 3:12 PM
#9

I Göteborg, tror jag är rätt bortskämd med utbudet 😊 Och Happy Vegan (den nya helveganska butiken) ligger bara 21 minuter bort med spårvagnen 😃

Upp till toppen
Annons: