Annons:
Etiketthälsa
Läst 1016 ggr
Wowy
2016-08-29 15:29

Heshet och halsont

Jag är rätt hes, vilket inte är så bra, särskilt inte när man går i skolan och behöver sin röst. På onsdag ska jag ha en presentation och då kan jag verkligen inte låta såhär.😕

Har ni några bra tips mot halsont och heshet?❤️

"Vi som lever är bara döda på semester, nån sorts sommargäster" Bodil Malmsten

/Wowy, medarbetare på Vegan iFokus☀️

Annons:
Sindri
2016-08-29 15:33
#1

Sjud bitar av färsk ingefära i vatten 10 min, låt dra 10 min. Sila av och drick*

I värsta fall kan du ta en Ipren 1 timme före presentationen, men du är troligtvis bättre då.

*Redigerad av moderator

Wowy
2016-08-29 15:38
#2

Glömde tillägga att eftersom jag är Vegan äter jag inte honung, så att ni vet det. Ingefäratipset har jag redan på listan.🙂

"Vi som lever är bara döda på semester, nån sorts sommargäster" Bodil Malmsten

/Wowy, medarbetare på Vegan iFokus☀️

Snuffles
2016-08-29 16:01
#3

Lycka till med presentationen!!

vendelay
2016-08-29 16:16
#4

Jag vet inte om det hjälper men när jag har ont i halsen äter jag alltid glass. Innan jag blev Vegan så åt jag "vanlig" komjölksglass och jag vet att det är slembildande men glass har alltid hjälpt mig haha. Nu blir det antingen Oatly's eller Tofuline's vaniljglass för mig 🙂

Och lycka till med presentationen!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Wowy
2016-08-29 17:35
#5

#3 #4 Tack! Dock är jag inte särskilt förtjust i glass, men vad gör man inte för att inte låta som en väsande vind? ;)

"Vi som lever är bara döda på semester, nån sorts sommargäster" Bodil Malmsten

/Wowy, medarbetare på Vegan iFokus☀️

Smultronfia
2016-09-02 15:25
#6

Te med en ingefärsbit och en skvätt pressad citron ska tydligen vara bra. Försök att använda rösten så lite som möjligt så den får vila tills presentationen. Sov mycket, vila, ät bra och mycket c vitamin från frukt och grönt. Är mer c vitamin i broccoli än apelsin fick jag lära mig för ett tag sen :) Hoppas du blir bättre snart och lycka till!

Annons:
Upp till toppen
Annons: