Annons:
Etikettveganprat
Läst 1041 ggr
veggie4every1
9/1/16, 12:48 PM

Arlas nya påhitt

Kolla almanackan, är det första april? Neeej….tyvärr.

Jahaja, man måste ju komma med nya galna påhitt när efterfrågan på komjölk sjunker.

Men satsa på vegetabiliska produkter i stället är mitt förslag,…😎

http://www.metro.se/nyheter/arlas-nya-ide-kolsyrad-mjolk/EVHphE!gBNEIUzM9DZ4c/

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
Persifone
9/1/16, 1:12 PM
#1

Usch, det låter verkligen äckligt 🤮

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Wowy
9/1/16, 4:56 PM
#2

Eeuuw och usch.

"Vi som lever är bara döda på semester, nån sorts sommargäster" Bodil Malmsten

/Wowy, medarbetare på Vegan iFokus☀️

Tant Grön
9/1/16, 5:45 PM
#3

Så vidrigt 🤢

Ominous
9/1/16, 7:10 PM
#4

Jag tror bara det kommer floppa och kosta dem en massa pengar plus att de skämmer ut sig som fan. :) 
Kan bara gotta mig i deras framtida elände.

Men det känns ändå rätt sjukt. Jag får känslan av att det är inriktat till barn när det är en "läskliknande" produkt. Men det vore ju också rätt typiskt arla att ge sig på barn.

I wish I could write as mysterious as a cat

vendelay
9/1/16, 9:01 PM
#5

Vem sjutton skulle ens våga testa det?! 🤮

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Lustgas
9/1/16, 9:27 PM
#6

Hah, berättade om det här för ett par icke-veganer i ett seminarie igår, och kan förtälja att även dessa tyckte att det lät befängt 😃

Annons:
Snuffles
9/1/16, 11:16 PM
#7

Spyr

veggie4every1
9/2/16, 2:49 PM
#8

Hahaha, ja, det verkar lite desperat av arla😃

Vilket är bra dock, ju mer desperata desto bättre….😎

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Jaguar_
9/3/16, 9:34 AM
#9

Jag säger inget mer än 😮 mjölk med kolsyra?!! 🤦‍♂️

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Salish
9/9/16, 10:42 PM
#10

hahahahhaha alltså wtf. varför. det låter ju inte det minsta gott.

landsbygdsbo
9/10/16, 12:25 AM
#11

Tillsätter de, som i läsken, en jäkla massa socker så kommer nog kidsen att gilla det.

Sedan lite fuktsmak så tror folk att det är nyttigt med 😉

Jaguar_
9/10/16, 7:51 AM
#12

#11 Kan ju säga att, när jag drack mjölk som liten, blandade jag det med saft istället för saft och vatten.. Det blev en god törstsläckare under sommaren när det var varmt….Dock vidhåller jag att det är USCH med kolsyra i mjölk! Jag skulle inte ens nu vilja smaka rismjölk med kolsyra i 🤦‍♂️ Och jag ställer mig frågan hur de ska lyckas få kolsyra att stanna kvar i mjölken. Man har ju testat med soda steamer att kolsyra juice av olika slag och det fungerar ju inte värst bra. Antingen lyckas du knappt får ner kolsyran hur du än trycker på knappen eller så försvinner det snabbt medan du blinkar efter att du skruvat på korken och tror du lyckats. Så antar de måste ta till något fruktansvärt bra knep för att få detta att fungera. Typ något medel som binder, som man troligt inte ska dricka alls. 😛

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

DogeLove
9/12/16, 10:55 AM
#13

Fy blir lite illamående bara av tanken!😷

Annons:
Upp till toppen
Annons: