Annons:
Etiketterfrågortips
Läst 10411 ggr
[eddiem]
2016-09-05 17:50

Chokladpudding och vaniljpudding

Vilka pulver till chokladpudding och vaniljpudding är veganska? Ska baka och vill följa recepten jag har men dålig koll på märken. Vi ska baka rätt mycket så hinner inte göra alla saker från grunden tyvärr.

Annons:
[fritte1974]
2016-09-05 18:21
#1

tror ej detta går då det tillsäts saker i all choclad utom raw kosta skjortan smakar blä

[eddiem]
2016-09-05 20:01
#2

Va tråkigt. Bakade innan med Ekströms men, men vännerna kunde äta utom jag då. Men måste finnas något annat alternativ till Ekström som är vegansk?

[eddiem]
2016-09-05 20:01
#3

Men vad heter den som är Raw och vegansk chokladpudding?

vendelay
2016-09-05 22:03
#4

Ekströms är väl vegansk? Bara att blanda med växtbaserad dryck, som t.ex. soja eller havre.

Annars finns ju Alpros färdiga, men det blir väldigt dyrt om ni är fler än fyra!

Vaniljpudding har jag nog aldrig ens hört talas om men det är säkert bara att googla 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[eddiem]
2016-09-06 09:33
#5

#4, är den? Ja då kunde jag ätit iaf. Trodde det var skummjölkspulver eller nått sånt i. Vi vispade sojagrädde och vispade ner lite åt gången och det blev perfekt med Ekströms. Är vaniljen också vegansk? Är appros tillräckligt hård så den klarar av att vara mellan några lager kakbottnar? Står nog vaniljmousse på förpackningar vaniljpudding är nog fel namn. :P ska vara hårt och sådär fluffigt. För vi testade med mandelmjölk och Ekströms först men blev inte hårt som med komjölk så därför tog vi sojavisp och då blev det perfekt. Men kunde inte äta då, eller kunde tydligen men visste inte jag kunde äta. :)

vendelay
2016-09-06 09:48
#6

#5 Men va? Du kan väl bara läsa på innehållsförteckningen? Står ingenting om skummjölkspulver? 🤔 Länken jag skrev in i min förra kommentar går ju till innehållsförteckningen.

Jag hittar inte vaniljmousse, och har egentligen inte tid att sitta här överhuvudtaget, men om du länkar till den kan vi kika på innehållsförteckningen tillsammans. 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
[eddiem]
2016-09-06 15:56
#7

Grejen va att kartongen kastades och kom på det efteråt. Det var de andra som sa det va skummjölkspulver i, så tog dem på ordet. Men vet det till nästa gång att den är vegansk. :)

[eddiem]
2016-09-06 16:00
#8

http://www.ekstroms.se/produkter/view/citronfromage-80-g/ Va citron inte vanilj, o ja. Chokladpudding en tror det måste varit gelatin i nu när jag tittar. :O smidigt att titta upp på hemsidan, tur jag inte åt. Eller vad är skillnad på mousse och pudding försten? http://www.ekstroms.se/produkter/view/chokladmousse-med-crisp-106-g/

Flöffo
2016-09-06 16:42
#9

Mousse påminner om grädde, pudding är lite geléaktigt.

//Flöffo

[eddiem]
2016-09-06 18:01
#10

Jaha då är det inte pudding utan mousse jag är ute efter. :) tack för förklaringen. :)

Upp till toppen
Annons: