Annons:
Etikettveganprat
Läst 934 ggr
Snuffles
2016-09-18 21:05

Avokado

Varför är så många veganer besatta av avokado?? Jag testade nyss och det var ganska äckligt

Annons:
IngaTrnqvist
2016-09-18 21:23
#1

För att avokado är kärlek.

vendelay
2016-09-18 21:46
#2

Det är nyttigt, näringsrikt, skyddar typ mot vissa sjukdomar tror jag. Jag gillar inte heller avokado, men den är ju väldigt fin! 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Snuffles
2016-09-19 06:31
#3

#2 jag vill ju också gilla det just pga att det är så nyttigt men det smakar som öronvax…

Effie
2016-09-19 12:43
#4

Avocado är ju gôrgott (ok, jag är inte vegan…). Som den är. Med någon röra I. Med citron. Guacamole. Chokladkräm. Sushi. Men smaken är ju olika..

Öronvax…? :-(


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Smultronfia
2016-09-19 12:59
#5

Hur åt du den? Är det bara smaken du inte gillar eller konsistensen med? Avokado är ju väldigt krämigt så man kan ju göra rätt mycket med den med andra smaker. Allt från guacamole till chokladpudding.

veggie4every1
2016-09-19 13:55
#6

#3 Hahaha, öronvax…det var rätt kul faktiskt😂

Jaa, den är ju ganska smaklös om man äter den som den är och jag kan tänka mig att inte alla gillar det. Jag äter aldrig avokado som den är utan använder den mest i sallader eller mosad med kryddor på mackan. Åt mer av det förr, nu köper jag bara ibland nån gång.

Men gillar du inte avokado så klarar du dig ju bra utan, finns så mycket annat nyttigt😉

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
vendelay
2016-09-19 20:56
#7

#6 När du äter den på macka, vilka kryddor använder du?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Smultronfia
2016-09-19 21:30
#8

Själv brukar jag bara ha örtsalt på. Mest för att det är så enkelt och gott.

Flöffo
2016-09-19 21:37
#9

Avokadomacka är så gott! Jag är lat så jag brukar bara skiva avokado, lägga ovanpå bröd med lite tomatskivor och örtsalt på. Nom nom nom. Man kan variera mycket såklart, men det är så jag gillar det. Att bara äta avokado tycker jag är ganska tråkigt, fast jag tycker inte det smakar öronvax. Du kanske åt en övermogen en? Annars är avokado också gott att ha i pastasallad  eller bara skivad till någon maträtt bredvid. När jag var yngre gillade jag inte avokado, men smaken ändras med åren ju mer man äter det :))

//Flöffo

Snuffles
2016-09-20 07:09
#10

#5 Jag åt den på rostat bröd, konsistensen är äcklig också ja #9 Den var ganska mjuk så det är möjligt att den var övermogen

veggie4every1
2016-09-20 11:55
#11

#7 Jag använder lite olika. Men för ett tag sedan köpte jag en stor burk från matsmart med tomat, basilika och vitlökskrydda så den brukar jag använda nu och så lite salt och svartpeppar.

Ibland har jag också i gurkmeja (för nyttiga gurkmejans skull).

Lite hackad purjolök och salt och peppar är också gott. Man kan ju variera i oändlighet🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[Thiah]
2016-09-22 17:04
#12

Avokadosalsa (avokadosalsa, tomato och rödlõk med salt, peppar, citronjuice och lite olja) är ju gott till och på precis allt. Enda sättet jag äter avokado på.

Upp till toppen
Annons: