Annons:
Etiketterkläderskormode
Läst 5427 ggr
[Melbun]
2016-09-23 21:14

Vinterjacka?

Sökte igenom hemsidan för jag tänkte att min fråga kanske dök upp här nånstans men hittade inte det jag letade efter 🤔

Är iaf vinter snart och min jacka sen typ 7 år tillbaka behöver änna slängas. Behöver alltså en ny och har ingen koll på jackor alls som inte har diverse djur i sig. Är extremt frusen och kan springa i vinterjacka året runt nästan. Önskar gärna inte se ut som ett levande berg men behöver lite hjälp med var jag ska börja leta. Någon som vet vilka märken man kan kika på? Funderade på fjällräven men vet inte hur det ser ut på den fronten tyvärr.. 😐

Annons:
vendelay
2016-09-23 22:35
#1

Jag VET ingenting, men det enda jag kan tänka mig att du behöver vara tveksam mot är väl dun, skinn/mocka/läder/liknande och päls? Du kan alltid maila olika märken och fråga dem också!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Frågor]
2016-09-24 09:38
#2

Fjällräven har massa veganska jackor. Min sambo är vego och har en. Vi tittade in på deras hemsida. Där står det om de är helt fria från djurgrejer. Trodde det var en skinnbit på deras märke men den var syntet. De är varma på vintern också. Men läs på det finns några som in har djurdelar på sig. Men det står som sagt på deras hemsida.

[Frågor]
2016-09-24 09:41
#3

Det står Non Textile Parts of Animal Origin: Yes Eller No. Men minns inte vilket som va att det va fritt från djurdelar. Men man kanske kan ringa och fråga

[Melbun]
2016-09-24 12:32
#4

#1 Ja det var lite så jag tänkte också.. Vill ju prova jackan i en butik men tror inte att många säljare vet helt hundra själva. 🤔 Får väl leta runt lite och mejla som du säger isf. Hoppas kanske någon vet fler märken också 😃 

#2 Ah men vad kul! Ska kolla lite noggrannare och ta mig förbi deras butik då. 🙂

[Melbun]
2016-10-08 15:43
#5

Besvikelsen när det bara är dun som finns :| Fanns såklart en modell utan där minsta storleken var som ett tält >.>

Upp till toppen
Annons: