Annons:
Etikettersättningsprodukter
Läst 2911 ggr
vendelay
9/30/16, 6:16 PM

City Gross Vegme

City Gross lanserade ett nytt växtbaserat alternativ till kött för ett tag sedan - Vegme. City Gross har inlett samarbetet med kockarna bakom Äkta Rök, Pia, Lasse och Hampus Schönemyr. 

City Gross skriver:

"Visste du att: - Vegme är exempel på framtidens mat, tack vare sin låga miljöpåverkan. - Köttproduktionen står för hela 18 procent av de globala utsläppen av växthusgaser. Det är mer än vad hela transportsektorn släpper ut. - Utsläppen av växthusgaser från privat konsumtion är ungefär åtta ton per person och år i Sverige. Maten beräknas stå för cirka två av dessa och kött är den största boven. - Genom att byta ut köttet till vegetabilisk kost under en vecka minskar en enda person sina utsläpp med hela 30 kilo."

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
vendelay
9/30/16, 6:21 PM
#1

Jag har testat Pulled marinerad Vegme och Vegmechilifärs. Blev mycket imponerad, tycker båda var riktigt goda. Färsen hade inte alls den här bismaken av soja som jag tycker att sojaprodukter kan ha och var det absolut godaste köttsubstitutet att ha i tacos enligt mig. Pulled marinerad Vegme var mycket smakrikt och ännu godare än Oumph!

Vegme Chilifärs

Pulled marinerad Vegme

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Toretto]
9/30/16, 7:09 PM
#2

Spännande! Innehåller vegme någon soja? Tänkte tips min syster men hon äter ingenting som är gjort på soja då hon inte tycker om smaken.

vendelay
9/30/16, 7:11 PM
#3

#2 Ja, jag tror att alla deras produkter är sojabaserade.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Toretto]
9/30/16, 7:44 PM
#4

Okej. Men du skrev att vegme inte hade den där bismaken soja produkter kan ha så jag tänker att hon kan prova för att se om hon tycker om sen ändå:) jag tror hon skulle tycka jätte mycket om maten du har gjort om inte bismaken finns med!

vendelay
9/30/16, 7:53 PM
#5

#4 Ja, jag tyckte inte att någon av de jag smakade hade bismak av soja 👍

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Toretto]
9/30/16, 7:57 PM
#6

Vad bra! Var det något speciellt recept du följde till den första bilden med chilifärsen?

Annons:
vendelay
9/30/16, 8:40 PM
#7

Nej, jag stekte det i olja, hade i en påse tacokrydda (den gröna från Santa Maria) och en skvätt vatten och lät det bli varmt. Det blev ganska starkt! 🙂 Sen hade jag hot chunky salsa, Oatly iFraiche, grönsaker och tortillas (också de gröna från Santa Maria) 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Toretto]
9/30/16, 8:52 PM
#8

Vad påhittig du är tack snälla för receptet😊 Jag funderar på om jag ska bjuda på det nästa gång jag träffar min syster hon är inte Vegan men har börjat äta mer veganskt och fått upp ögonen för det tack vare mig säger hon☺️

vendelay
9/30/16, 8:56 PM
#9

Roligt att höra! Ja, testa. Som sagt tyckte inte jag att det var någon bismak av soja (inte heller på pulled-grejen) och jag brukar vanligtvis inte gilla sojafärs. Innan jag blev Vegan / första tiden som Vegan åt jag väldigt mycket tacos haha, det är en bra "övergångsrätt" tycker jag 😃

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Toretto]
9/30/16, 9:12 PM
#10

Haha! Min syster älskar tacos så jag får be henne äta mycket vegansk tacos! Min övergång till att bli Vegan var inte speciellt stor med tanke på att jag varit lacto Vegetarian i många år plus som du kanske kommer i håg från en annan tråd så har jag en svår ätstörning så mat är inte så roligt för mig.

vendelay
9/30/16, 9:50 PM
#11

Nej, jag förstår dig. Jag hoppas att det blir bättre för dig, och att du kan inspirera din syster till en ännu mer cruelty free livsstil 🙂🤗

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Toretto]
9/30/16, 10:51 PM
#12

Tack. Jag är jätte stolt över henne hon ringde mig i början av veckan och berättade att hon nu ska börja äta veganskt två dagar i veckan. Så jag hoppas att hon kommer sluta äta kött helt ganska snart!

vendelay
10/1/16, 5:57 AM
#13

Jag håller tummarna 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Upp till toppen
Annons: