Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (19) Senaste inläggen

Djurrätt & Veganism Frukterian (Diskussion och recept) Frågor och tips Föreläsningar / videos / audios Hälsa och Nutrition Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter Information om sajten Köpes / Säljes / Bortskänkes Köttersättning Konservering (vin, sylt saft, inläggningar osv) Klotterplanket Miljö O.T. (Off-topic) Politiska frågor Restauranger Shopping Träning Undersökningar Kluringar Tävlingar Topplistor Vegankost Veganprat Veganska matprodukter Veganföräldrar Veganska textiler, kläder & skor Recept (Varmrätt & Övrigt) Recept (Efterrätter & Förrätter & Godis) Recept & Diskussion (Glutenfritt) Recept (Pålägg) Recept (Såser) Recept (Rawfood - Råkost) Recept (LCHF-vegan) Recept (LFD Low Fiber Diet)
Vegankost

"Bönor är svaret på våra böner"

2016-10-27 15:15 #0 av: veggie4every1

Även om vi väljer att inte tillbe någon Gud överhuvudtaget så tycker jag att bönor är svaret på våra bönerSkrattarFunderar

http://omni.se/ledare-bonor-ar-svaret-pa-vara-boner/a/wj3AG

Sajtvärd på Vegan iFokus & Djurrätt iFokus         
Krossa speciesism - Bli vegan Hjärta

Välkomna till nya Djurrätt iFokus

Anmäl
2016-10-27 15:29 #1 av: Farwuq

Bönor är gott och är bra mat.
Tummen upp

Corruptissima re publica plurimae leges.
Värd för Astrologi iFokus. Medarb. Astronomi, Existens, Filosofi och Finland.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2016-10-27 15:35 #2 av: veggie4every1

Jajamensan och så kan man variera i oändlighet. Bönor bli aldrig tråkigtTummen upp

Anmäl
2016-10-27 15:44 #3 av: Farwuq

Jo... det blir tråkigt i längden om det är det enda man äter, det finns väldigt mycket "grönt" att variera med.
Skämtar

Corruptissima re publica plurimae leges.
Värd för Astrologi iFokus. Medarb. Astronomi, Existens, Filosofi och Finland.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2016-10-27 17:29 #4 av: TicTac

Nej, bönor blir aldrig tråkigt. Det finns många sorter och massor av rätter man kan laga med dem. Variationen är oändlig.

Anmäl
2016-10-28 18:52 #5 av: veggie4every1

#3 Haha, allt blir nog tråkigt i längden om det är det enda man äterSkrattar

Men jag menar då som #4 säger att man varierar i olika maträtter.

Här är lite kul info jag har läst om bönor och ärtor: På 1600 talet så tilldelades en knekt i svenska flottan 475 gram ärtor per dag eller 16,2 liter per månad. Bra proteinkälla visste man redan då och den allra första baljväxten i Sverige var åkerärtorGlad

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.