Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (19) Senaste inläggen

Djurrätt & Veganism Frukterian (Diskussion och recept) Frågor och tips Föreläsningar / videos / audios Hälsa och Nutrition Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter Information om sajten Köpes / Säljes / Bortskänkes Köttersättning Konservering (vin, sylt saft, inläggningar osv) Klotterplanket Miljö O.T. (Off-topic) Politiska frågor Restauranger Träning Undersökningar Kluringar Tävlingar Topplistor Vegankost Veganprat Veganska matprodukter Veganföräldrar Veganska textiler, kläder & skor Recept (Varmrätt & Övrigt) Recept (Efterrätter & Förrätter & Godis) Recept & Diskussion (Glutenfritt) Recept (Pålägg) Recept (Såser) Recept (Rawfood - Råkost) Recept (LCHF-vegan) Recept (LFD Low Fiber Diet)
Restauranger

Restauranger i Malmö/Lund?

2016-10-31 23:57 #0 av: sp0ngeb0b

Är det någon som känner till några bra restauranger eller café i Malmö/Lund-området som serverar vegansk mat? Antingen helt veganska/vegetariska eller någon med flera veganska alternativ. Är framförallt intresserad av lunchställen men även middag. En fördel är om de inte kostar skjortan Skrattar

Hund"Before you ask someone why they're vegan - ask yourself why you're not."Katt

Anmäl
2016-11-01 01:18 #1 av: Lia

I Lund finns Hummus Bar. Jag har inte ätit där, men ska definitivt besöka dem. Sen finns det någon pizzeria i Malmö som serveras veganska pizzor, till och med sojafritt om det behövs. Jag kan kolla upp namnet om du är intresserad?

Söker du vänner? Klicka här!

Borderline & Depression & Goth & IBS & Social ångest & Vänskap Gapskrattar

Anmäl
2016-11-01 10:41 #2 av: Ninja99

Vegegården och Kao's är de restauranger i Malmö som jag kommer att tänka på först. Min favorit är Vegegården, de serverar en mängd olika helt vegetariska (alltså veganska) asiatiska rätter på en buffé, de har jättegod mat!

Kolla "Veganistan.se" och "Skanevegan.se" för fler tips!

Anmäl
2016-11-01 10:46 #3 av: sp0ngeb0b

Tack så mycket för tipsen! Hummus bar vet jag om, men har inte heller testat faktiskt men jag älskar hummus så det kommer bli inom en mycket snar framtidKär

Hund"Before you ask someone why they're vegan - ask yourself why you're not."Katt

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.