Annons:
Etiketterundersökningarkluringartävlingartopplistor
Läst 1302 ggr
veggie4every1
11/8/16, 6:00 PM

Känner du någon vegan?

Jag tycker att det verkar som att det blir vanligare att fler och fler känner någon eller flera veganer. Man kanske känner en nära vän/familj eller kanske känner till någon/några på jobbet eller skolan. 

Känner du någon Vegan? Närstående eller inte spelar ingen roll för undersökningen. 

Är du Vegan så fyller du i alternativen med ett (v) i slutet av frågan och är du icke-vegan så fyller du i alternativen med ett (i-v) i slutet av frågan.

🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
Honestyisdead
11/8/16, 6:02 PM
#1

Näst sista alternativet. Är inte Vegan och känner ingen irl vad jag vet.

Scorpio97
11/8/16, 6:08 PM
#2

Är inte Vegan och jag känner ingen heller. Känner dock flera vegetarianer.


//Jessie

landsbygdsbo
11/8/16, 6:13 PM
#3

Känner ett par, de är riktigt väluppfostrade. På mina fester, dit de är hjärtligt välkomna så tar de med eget krubb.

Och när jag är bjuden till dem så tar jag ibland (då jag inte gillar konstgjord mat)eget krubb. Men så har vi gjort de senaste 20 åren ;)

fruktgumman
11/8/16, 6:18 PM
#4

Är inte Vegan och känner ingen

Flöffo
11/8/16, 6:33 PM
#5

Är Vegan och känner minst tre som också är det (två i min klass), det finns ganska många veganer på min skola

//Flöffo

Persifone
11/8/16, 7:33 PM
#6

Är Vegan och känner flera som är :)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Annons:
Gen
11/8/16, 7:41 PM
#7

Är Vegan, och har gjort flera till veganer :)

[rumelle]
11/8/16, 8:05 PM
#8

Är Vegan och en av mina närmsta vänner är också Vegan.

Ominous
11/8/16, 8:41 PM
#9

Jag är Vegan, och min syster är Vegan. Hennes man är vegatarian(äter "vegansk" kost, men anammar inte livsstilen). Har en släkting som är flexivegan(haha), hon äter inte kött, ägg, mjölk hemma, men äter ibland ute när hon blev bjuden.

I wish I could write as mysterious as a cat

TicTac
11/8/16, 9:04 PM
#10

I min närmsta familj är vi alla veganer. De flesta av mina nära vänner är veganer alternativt vegetarianer.


You'll never walk alone

vendelay
11/8/16, 9:32 PM
#11

Jag är Vegan och känner tre som jag vet är veganer och några som jag är osäker på (och inte tillräckligt nära för att det ska vara passande att ta upp).

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Snuffles
11/8/16, 10:21 PM
#12

Jag är Vegan och känner inga veganer, men har två systrar som är lakto-ovo-vegetarianer som jag hoppas kommer gå över till att bli veganer.

Wowy
11/9/16, 7:17 AM
#13

Jag är Vegan och känner inte någon Vegan personligen, men jag vet att det finns en del veganer på min skola.

"Vi som lever är bara döda på semester, nån sorts sommargäster" Bodil Malmsten

/Wowy, medarbetare på Vegan iFokus☀️

Annons:
Claptrap
11/9/16, 8:26 AM
#14

Jag äter inte nånting från djurriket bortsett från att jag accepterar eko honung, säger till mina nära att jag är Vegan då de inte blir lika komplicerat att förklara sig, samt på restaurang. Känner en svensk Vegan som bor i Rom, hon säger att det är ett paradis att bo där för de finns så många caféer och restauranger som anpassar sig efter vegankost.

Effie
11/9/16, 1:42 PM
#15

Är inte Vegan. Känner ingen Vegan (inte vad jag vet). Och internet och kändisar…ingen jag skulle kunna räkna upp. Förutom de som finns på den här sajten, men er känner jag inte.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Honestyisdead
11/9/16, 2:10 PM
#16

#15 Det står inte heller att man känner internet och kändisar. Däremot känner till.

[Túrwen]
11/9/16, 3:29 PM
#17

Jag är Vegan och känner ett par stycken som är veganer de flesta av dem blev det nyligen…Känner faktiskt ingen lakto-ovo Vegetarian längre eftersom att de alla övergått till växtbaserad kost :)

Effie
11/10/16, 3:04 PM
#18

#16 Men om personerna på det här forat skulle räknas bland "känner till" - så förstår jag inte frågan. Jag kan ju inte skriva här utan att ha lagt märke till att det finns ett Vegan.ifokus? 

Utöver Vegan.ifokus känner jag inte till några veganer alls. Bara hört talas om att de finns, men inte vem. Blev det tydligare nu?


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Honestyisdead
11/10/16, 3:07 PM
#19

#18 Hade du känt eller känt till veganer irl hade du ju svarat det. Förstår inte vad du inte förstår faktiskt.

TicTac
11/10/16, 3:38 PM
#20

#18 Då blir alternativet för dig att du känner till veganer endast på internet alt. kändisar. 🙂


You'll never walk alone

Annons:
Annielle
11/10/16, 11:00 PM
#21

Gick en kurs en gång där en tjej var Vegan, i övrigt har jag bara träffat på veganer som har jobbat i butiker som säljer veganskt.

Skulle gärna vara Vegan själv eftersom jag älskar djur och lider oerhört av att veta att de på så många håll far väldigt illa.

Vegetarian har jag tidigare varit i ca 17 år, men är det inte längre eftersom jag inte mådde bra av det, äter inte mycket kött nu heller, men väljer åtminstone bara svenskt och ekologiskt.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Vegamaze
11/10/16, 11:45 PM
#22

Både jag och min pojkvän är veganer :) Känner ingen annan Vegan.
Min mamma är Lakto-ovo-vegetarian och jag har även en kusin som är pescetarian. Men jag hoppas att mitt inflytande på dem ska få dem att övergå till veganismen! 
Jag följer en del veganer på sociala medier också :)

Upp till toppen
Annons: