Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (19) Senaste inläggen

Djurrätt & Veganism Frukterian (Diskussion och recept) Frågor och tips Föreläsningar / videos / audios Hälsa och Nutrition Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter Information om sajten Köpes / Säljes / Bortskänkes Köttersättning Konservering (vin, sylt saft, inläggningar osv) Klotterplanket Miljö O.T. (Off-topic) Politiska frågor Restauranger Shopping Träning Undersökningar Kluringar Tävlingar Topplistor Vegankost Veganprat Veganska matprodukter Veganföräldrar Veganska textiler, kläder & skor Recept (Varmrätt & Övrigt) Recept (Efterrätter & Förrätter & Godis) Recept & Diskussion (Glutenfritt) Recept (Pålägg) Recept (Såser) Recept (Rawfood - Råkost) Recept (LCHF-vegan) Recept (LFD Low Fiber Diet)
Frågor och tips

Skillnaden?

2016-11-08 14:46 #0 av: Katniss

Hade någon snäll själ här inne kunnat förklara vad skillnaden mellan de olika sorterna av vegetariskt är för mig? Alltså vegan, laktos-ovo-vegetarian, laktos-vegetarian och demi-vegitarian.

Tacksam för svar Hjärta

R.I.P. Anton 💔
Anmäl
2016-11-08 14:50 #1 av: vendelay

Jag svarade på Vegetariskt, men kopierar mitt svar!

>Här< har du en jättebra artikel!

Lakto betyder mjölk.
Ovo betyder ägg.

Vegetarian är någon som inte äter någonting från djurriket.
En lakto-vegetarian äter alltså ingenting förutom mjölk från djurriket.
En lakto-ovo-vegetarian äter ingenting förutom mjölk och ägg från djurriket.

En vegan är emot allt djurförtryck och varken äter eller konsumerar animalier på något sätt. Veganer bär alltså inte ull, skinn osv.

Många fler begrepp finns i artikeln. Fråga gärna om du undrar något mer!

Veganism Savvity (English)
Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-11-08 14:51 #2 av: vendelay

http://vegetariskt.ifokus.se/discussions/5776d1988e0e7452b40024cb-har-du-koll-pa-ordens-betydelse?discussions-1

Där är en quiz jag gjorde med ordens betydelser om du är intresserad GapskrattarFörlägen

Veganism Savvity (English)
Vegan iFokus (svenska)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.