Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (19) Senaste inläggen

Djurrätt & Veganism Frukterian (Diskussion och recept) Frågor och tips Föreläsningar / videos / audios Hälsa och Nutrition Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter Information om sajten Köpes / Säljes / Bortskänkes Köttersättning Konservering (vin, sylt saft, inläggningar osv) Klotterplanket Miljö O.T. (Off-topic) Politiska frågor Restauranger Shopping Träning Undersökningar Kluringar Tävlingar Topplistor Vegankost Veganprat Veganska matprodukter Veganföräldrar Veganska textiler, kläder & skor Recept (Varmrätt & Övrigt) Recept (Efterrätter & Förrätter & Godis) Recept & Diskussion (Glutenfritt) Recept (Pålägg) Recept (Såser) Recept (Rawfood - Råkost) Recept (LCHF-vegan) Recept (LFD Low Fiber Diet)
Veganska matprodukter

Grönsakstagine från ICA

2016-11-14 00:51 #0 av: vendelay

Ja, det är en mycket dålig bild men måste bara rekommendera ICAs Grönsakstagine för alla som inte testat den! 

Innehåller bland annat kikärtor, sötpotatis, tomatsås och bulgur. Kanske är lite snålt med mat i den, blev inte riktigt mätt, men helt otrolig smak! Fryst färdigmat brukar ju inte direkt vara wow men denna hade riktigt bra smak utan att vara stark och var helt enkelt jättegod Glad

Veganism Savvity (English)
Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-11-14 11:09 #1 av: veggie4every1

Den ska jag titta efter när jag är i en stor ICA butik Glad

Sajtvärd på Vegan iFokus & Djurrätt iFokus         
Krossa speciesism - Bli vegan Hjärta

Välkomna till nya Djurrätt iFokus

Anmäl
2016-11-14 13:02 #2 av: vendelay

Jag har bara sett den i en enda ICA-butik (har inte letat så noga dock) och det är en jättestor som ligger vid Medborgarplatsen (Folkungagatan) men förhoppningsvis hamnar den snart i flera affärer!

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-11-14 13:06 #3 av: veggie4every1

Jag tänkte kolla på ICA Maxi, men vi får väl se. Det är ju bekvämt ibland att slippa laga mat, så det vore bra om det fannsGlad

Sajtvärd på Vegan iFokus & Djurrätt iFokus         
Krossa speciesism - Bli vegan Hjärta

Välkomna till nya Djurrätt iFokus

Anmäl
2016-11-14 13:09 #4 av: vendelay

ICA Maxi brukar ha mycket! De har flera vegorätter men denna var den enda jag hittade som var vegansk. De andra innehöll mjölk eller något annat mysko.

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-11-14 17:24 #5 av: sp0ngeb0b

Den verkar jättegod, ska kika efter den nästa gång!!

Annars kan jag rekommendera en rätt från Felix (länk) Chipotle Chili är riktigt god, och inte särskilt stark. Sen finns det en kokosgryta som också är vegansk men har tyvärr inte smakat den.

"Before you ask someone why they're vegan - ask yourself why you're not."

Anmäl
2016-11-14 18:45 #6 av: Ominous

Den brukar jag alltid köpa när jag inte hunnit(inte orkat :D) laga lunch till dagen efter. Riktig god och känns inte så hemskt för att vara färdigmat :)
De har även en annan sort från samma serie, samma förpackning med italiensk linsragu som är god :)

Anmäl
2016-11-14 20:06 #7 av: vendelay

#6 Ja, jag skulle just kommentera det! Hittade båda i ICA i Liljeholmen woop woop

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-11-18 21:09 #8 av: vendelay

Linsragun var också smakrik och god. Inte lika god för jag gillar inte linser... Haha Lipar

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-11-22 06:22 #9 av: Schhh

Vill bara inflika att jag lyssnade till detta råd och köpte hem både linsragu och grönsakstagine för någon vecka sedan! Är lite för kräsen för färdigrätter, men linsragun var faktiskt OK. Inte mer än så dock! Återstår att testa grönsakstaginen vid senare tillfälle. :)

Tack för tips!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.