Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (19) Senaste inläggen

Djurrätt & Veganism Frukterian (Diskussion och recept) Frågor och tips Föreläsningar / videos / audios Hälsa och Nutrition Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter Information om sajten Köpes / Säljes / Bortskänkes Köttersättning Konservering (vin, sylt saft, inläggningar osv) Klotterplanket Miljö O.T. (Off-topic) Politiska frågor Restauranger Träning Undersökningar Kluringar Tävlingar Topplistor Vegankost Veganprat Veganska matprodukter Veganföräldrar Veganska textiler, kläder & skor Recept (Varmrätt & Övrigt) Recept (Efterrätter & Förrätter & Godis) Recept & Diskussion (Glutenfritt) Recept (Pålägg) Recept (Såser) Recept (Rawfood - Råkost) Recept (LCHF-vegan) Recept (LFD Low Fiber Diet)
Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter

Apotekets Tandkräm

2016-11-16 17:10 #0 av: Snurrig

Hellu.
Jag har läst att apotekets geltandkräm ska vara vegansk, men jag är osäker på om jag har köpt rätt tandkräm.. förmodligen inte. 

Jag har köpt apotek hjärtats geltandkräm (länk).. men är det den här (länk) som är vegansk? Oavsett.. är det någon som vet om hjärtats är vegansk?

"The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Anmäl
2016-11-16 17:20 #1 av: Snurrig

Nä, gelatin är det enda jag kan känna igen ur innehållsförteckningen och det är väl från djur? Suck. Ledsen

Finns det någon tandkräm hos ICA som är vegansk? Det enda jag har hittat är urtekrams aloe vera, men den har inget flour..

"The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Anmäl
2016-11-16 17:29 #2 av: rumelle

Du kan ju använda tandkräm utan fluor och sedan skölja med fluorskölj efteråt. Flux ska vara vegansk vad jag har hört. 

Anmäl
2016-11-16 19:24 #3 av: Outlawly

Den du köpt är inte vegansk.

Det är Apotekets egna märke på tandkräm som är veganska. Viktigt att vara på rätt apotek Glad

Enligt denna länk från Apoteket

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.