Annons:
Etikettmatprodukter
Läst 1563 ggr
Ominous
2016-11-20 19:03

Weekend-resa till Kiel

Jag och min familj åkte en weekend-resa till Kiel(Tyskland). Upptäckte en massa nya roliga produkter som inte finns i Sverige. Tyskland ligger verkligen före oss skulle jag påstå. Det var väldigt vanligt att se veganmärkningen framförallt, även på saker om ketchup och liknande. De skyltas och skryts om veganska alternativ och det är inte svårt att hitta mat!

Vi åkte med StenaLine. Vi sa även till en vecka innan och låg på lite, så vi fick även en vegansk trerätters middag ombord. Från båten kan man åka med en gratis buss ut till CitiMarkt där de finns en hel del affärer(mest märkeskläder) och en väldigt stor mataffär. De var där jag hittade nästan allt. De är även där alla köper sin alkohol billigt.

Vi tog sedan bussen tillbaka till stan i närheten av terminalen. Där åt vi lunch på Bakverk som är ett litet matställe som säljer mackor som har flera Vegan alternativ.  I närheten finns även en butik som heter Erderkorn(kan ha stavat fel) som är en ekologisk affär med mycket veganskt. Där hittade jag bland annat vegansk risifrutti(liknande)! De har även veganska kandelaber-ljus!

Rekommenderar varm att göra en weekendresa till Kiel!

I wish I could write as mysterious as a cat

Annons:
Tjeja
2016-11-20 19:44
#1

vad kul! Rena reserecensionen du skrivit! 👍Tack för tipsen och att du delar med  dig!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

vendelay
2016-11-20 19:51
#2

Oooooh, vad roligt!!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

veggie4every1
2016-11-21 03:10
#3

#0 Det låter fantastiskt bra och så mycket gott du fick med dig hem🙂

Heja Tyskland👍😃

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Upp till toppen
Annons: