Annons:
Etiketterrestaurangfik
Läst 3037 ggr
vendelay
11/24/16, 8:55 PM

Veganwrap - Espresso House!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Espresso House lanserade en vegansk wrap häromveckan. >Vegokoll< skriver såhär:

"Kafékedjan Espresso House inför nu en spenatwrap med chimichurrikryddade bönor och veganskt mozzarella ( från Violife). Wrapen finns på utvalda coffee shops över hela landet, deras 40 största coffee shops kommer att ha den i sitt standardsortiment men fråga efter den i din närmsta Espresso House!"

Jag köpte den på caféet som ligger inne i Stockholm centralstation, i gången mellan pendeltågen och tunnelbanan. Jag blev positivt överraskad och mycket nöjd!

Den var jättegod, smakrik och inte torr alls. Var väldigt skeptisk till osten för jag har aldrig gillat ost och brukar alltid be att de tar bort osten men dels var det ganska lite ( = precis lagom, alla andra har för mycket) och dels var den inte kladdig och fastnade i gommen som jag tycker att ost gärna gör (speciellt vegansk ost). 

Den serverades kall. Den enda nackdelen var priset, 66 kronor för en liten wrap tycker inte jag känns helt okej. Den var otroligt god och jag kan tänka mig att äta den igen, men alldeles för dyr.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
veggie4every1
11/26/16, 12:15 AM
#1

Lite dyr kanske, men låter jättegod🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Vegamaze
11/26/16, 1:17 AM
#2

Alltid spännande med veganska nyheter! Är också sugen på att prova den :)

sp0ngeb0b
11/30/16, 8:35 AM
#3

Den ser jättegod ut! 😍 Den får jag prova någon gång. Jag har faktiskt hört från en anställd på Espresso House för någon månad sen att de skulle lansera mycket mer veganskt den närmaste tiden. Det var efter att min vän som är Vegan ville köpa något matigt när vi var där och det enda hon kunde få var en bagel med sylt. Så förhoppningsvis blir det ännu fler alternativ! Även om det är dyrt och man inte alltid äter på café är det skönt att veta att det finns.

vendelay
11/30/16, 11:38 AM
#4

#3 Vad roligt, det hoppas jag att de gör!

Håller med om att det är skönt att det finns!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Upp till toppen
Annons: