Annons:
Etiketterrestaurangfik
Läst 1599 ggr
thmz
2016-11-27 03:08

Vegan-lunch i centrala Sthlm

Nu har jag betat av de få lunchställen med ngt veganutbud i centrala Stockholm som jag känner till … tar gärna mot tips om ngn känner till en massa okända guldkorn :)

Annons:
vendelay
2016-11-27 21:48
#1

Vill du börja med att berätta vilka du varit på?

För jag skulle påstå att det finns extremt många ställen att äta lunch på som Vegan i Stockholm 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

thmz
2016-11-27 22:14
#2

Extremt många? Då hade du ju bara kunnat lista ett gäng…

vendelay
2016-11-27 22:38
#3

Okidoki.

Några av mina favoriter är:
O'Learys (flera veganska alternativ, gillar speciellt den på Vasagatan)
Delivore (tror dock de fortfarande har stängt för renovering)
Espresso House (t.ex. den i gången mellan tåg-tuben och den i Gullmarsplan)
Pressbyrån (smörgåsar och sallader = de flesta + den stora inuti stationen på Gullmarsplan har oftast korv med bröd)
Max
Voltaire (men dyrt)
The Plant (SÅÅÅ gott!)
Feca
Södermanna
Hermans (fast de kanske inte har lunch? Vet faktiskt inte)
Sovel i Sickla (men det kanske inte räknas som centralt?)
Femtopia
Falafelbaren
Greenway (precis vid polishuset på Rådhuset)

Det var alla jag kom på just nu. Om du har testat alla kan jag försöka komma på några fler (för det finns absolut!) 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

vendelay
2016-11-27 22:40
#4

Eller om du undrar över vad jag gillar att äta på de olika ställen får du gärna fråga det också, jag svarar så gott jag kan 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

vendelay
2016-11-27 22:47
#5

Några till:

Kalf & Hansen Noodle Mama Pannkakshuset Govindas Green Peas Holy Cow Hälsocafét

Dessa ställen (över) har jag inte besökt men vill! Har inte hunnit bli av än bara.

Växt Café (verkar populärt och har hört många säga bra saker om dem men personligen gillade jag inte maten)
Goodstore (om du vill köpa med dig mat, allt från pajer till köttersättning till kvarg osv)
Indian Lord (har bara ätit lunchbuffén. Inte superduper utbud men väldigt gott)

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
thmz
2016-11-27 23:33
#7

Tack så mycket! Ska kolla över alla ställen vad som ligger nära jobbet :D

👍

vendelay
2016-11-27 23:34
#8

Vill du berätta ungefär var du jobbar, typ närmaste tunnelbanestation så kan jag leta om jag hittar fler i närheten? 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

thmz
2016-11-27 23:49
#9

De flesta verkar ju vara på Söder (såklart) … jag jobbar precis vid Hötorget.

Gen
2016-11-28 01:00
#10

Bagel street, Texas Longhorn, pepstop, vigårda, lao wai, reload, Martins gröna, eco baren, zocalo, WagaMama, McDonalds, Några idéer, bör ligga inom gångavstånd lite beroende på lunchlängd.

[Túrwen]
2016-11-28 22:20
#11

Dr Salad på Sibyllegatan är min stora favorit i Stockholm vad gäller Vegansk mat för att inte tala om Hermans vid Slussen men de är väl för långt bort… Reggev Hummus på Söder. 

Vad gäller Take-Away i Hötorgsområdet så finns Freshii i tunnelbaneuppgången där man kan komponera i hop sin egen wrap/sallad eller välja från menyn.. de har burriots, soppor och ris/nudelrätter.

vendelay
2016-11-28 22:28
#12

Eftersom jag bor "söder om söder" så är det ju oftast där jag äter - såklart. Har inte orkat kika på fler ställen än, men andra har ju kommit med en massa bra tips också!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Upp till toppen
Annons: