Annons:
Etiketterrestaurangfik
Läst 1344 ggr
Candy123
12/5/16, 7:01 AM

Lunch restaurang i stockholm?

Jag och min kompis skall till stockholm från skolan och vi undrar om ni har några tips på bra lunch restauranger i närheten av Åhléns (drottninggatan) och en nära riksdagshuset. Det skall gå att få snabbt mat eftersom att vi endast har 45min matpaus (ej sushi eller hamburgare/pizza) Sedan på kvällen har vi längre fritid så ge gärna tips på andra restauranger också :)

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Annons:
[ludden]
12/5/16, 8:07 AM
#1

Ganska begränsat område för lunch, mitt förslag är Sally Voltaire plan 2 på Åhléns, som är hämtmat, tänk på att vissa av rätterna har skaldjur. Så här års är det nog inte så roligt att sitta ute.

Har ni möjlighet att gå en bit så finns det vegburgare på Vasagatan ett stenkast Åhléns stället heter Vigårda och ligger på Vasagatan 44. Det är ingen renodlad veg- restaurang. 

Hermitage i Gamla Stan serverar vegetariska rätter.

https://hermitage.gastrogate.com/

Finns säkert fler restauranger i området men dessa är dom jag känner till.

Skulle föreslå att ni gör en tripp till Södermalm på kvällen där är utbudet fler så som Chutney, Seyhmus Vegetariska Delicafé, Légumes, Södermanna, Babajan, Hermans. priset är väldigt olika på ställerna.

Självklart finns det restauranger i Vasastan med som serverar veg med och med massa olika prisklasser.

Gen
12/5/16, 11:44 AM
#2

zócalo skulle vara mitt tips

Upp till toppen
Annons: