Annons:
Etiketterfrågortips
Läst 2492 ggr
Vegamaze
2016-12-07 19:23

Vegansk soygurt på Lidl?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hejhopp! 🙂

Häromdagen när jag och sambon var på Lidl och handlade så hittade vi det här. Verkar vara helt vegansk när man läser innehållsförteckningen men blev osäker då det längst ner står "yoghurtkulturer". Det finns ingen "vegan-certifiering" på förpackningen heller.  Har googlat lite och vad jag förstår det som så finns det både animaliska och veganska yoghurtkulturer? 

Men iaf, jag tänkte att någon här kanske har lite bättre koll och kan informera en förvirrad tjej 🤔😃

Annons:
Ominous
2016-12-07 20:12
#1

Nu är jag inte säker, men som jag förstått det är det bakterier bara. Skulle de innehålla mjölk skulle de ju självklart  framgå rätt tydligt :)

Sett väldigt många rekommendera den och tycker själv den är väldigt god! Speciellt persika!

I wish I could write as mysterious as a cat

vendelay
2016-12-07 21:15
#2

Jag vet inte, men vill tipsa om att maila till de som tillverkar den! 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Vegamaze
2016-12-08 01:31
#3

Tack för svar! :) Jo förhoppningsvis så borde det ju framgå på förpackningen om den innehåller nåt animaliskt.. 

Jo, brukar slänga iväg ett mail till företagen och fråga, men hittar dock inga kontaktuppgifter till Milbona som är tillverkaren. 🤔 Kanske kan maila Lidl och fråga. 🙂

Vegamaze
2016-12-14 18:52
#4

Tänkte att jag kunde uppdatera här i tråden att jag nu har fått svar från Lidl!
Såhär löd svaret: 

"Tack för din fråga!

Vi uppskattar att du intresserar dig för våra produkter. Det hjälper oss i vårt arbete att ständigt utvecklas.

Vår Sojagurt från Milbona är helt vegansk och innehåller en veganskt anpassad yoghurt kultur.

Ha en fortsatt trevlig dag!

Med vänlig hälsning

Jens Pettersson

Lidl Kundenmanagment Inköp"

… Så det är ju toppen, ska definitivt köpa denna soygurten nästa gång jag är på Lidl 😃👍

vendelay
2016-12-14 19:17
#5

#4 Tack för att du delade med dig! Vad roligt att den är vegansk 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

veggie4every1
2016-12-14 21:51
#6

Toppen👍

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
Upp till toppen
Annons: