Annons:
Etiketterhygienskönhet
Läst 1692 ggr
[lilalila]
2016-12-10 14:40

Veganskt nagellack?

Hej, jag undrar lite grann om seches produkter. De har ju en massa produkter från från vanliga enfärgade lack till gelöverlack, men jag undrar om någon har någon aning om någon av lacken ej är veganska eller om alla är ok att köpa?

Annons:
veggie4every1
2016-12-10 15:01
#1

Kan inte påstå att jag har superkoll på det här, men följer tråden och hoppas att någon har ett svar. För det verkar ju vara jättefina lack🙂

Förtydligade rubriken lite, bra när man söker efter saker på sajten 🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

vendelay
2016-12-10 20:19
#2

Ingen aning, jag föreslår att du mailar / kontaktar tillverkaren och frågar! Publicera gärna här vad de svarar så vi alla kan ta del av det.

Rituals nagellack (både färg och genomskinligt) samt nagellacksborttagningsgrejen i en burk med svamp i är veganska. Det mesta i deras sortiment är veganskt (men INTE allt) och ingenting är djurtestat.

The Body Shop's nagellack är veganska men samtidigt ägs de ju av L'Oréal så det får du ta ställning till själv. Dock kan jag säga att jag personligen tycker att deras nagellack är sjukt dåliga 😕

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Sarafiaklara
2016-12-10 21:10
#3

#2 Håller med om Body shops nagellack, fick ett i min julkalender och det är nog bland det sämsta nagellack jag haft!

Upp till toppen
Annons: