Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (19) Senaste inläggen

Djurrätt & Veganism Frukterian (Diskussion och recept) Frågor och tips Föreläsningar / videos / audios Hälsa och Nutrition Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter Information om sajten Köpes / Säljes / Bortskänkes Köttersättning Konservering (vin, sylt saft, inläggningar osv) Klotterplanket Miljö O.T. (Off-topic) Politiska frågor Restauranger Träning Undersökningar Kluringar Tävlingar Topplistor Vegankost Veganprat Veganska matprodukter Veganföräldrar Veganska textiler, kläder & skor Recept (Varmrätt & Övrigt) Recept (Efterrätter & Förrätter & Godis) Recept & Diskussion (Glutenfritt) Recept (Pålägg) Recept (Såser) Recept (Rawfood - Råkost) Recept (LCHF-vegan) Recept (LFD Low Fiber Diet)
Recept (Varmrätt & Övrigt)

Kall nyårsbuffe.

2016-12-30 00:28 #0 av: Kalli

Ska vara en bufferätt för ca 12 personer. Några tips? Gärna hyfsat enkelt. :)

Anmäl
2016-12-30 01:10 #1 av: Tjeja

Till veganer eller till "annars köttätare" som behöver upptäcka att det faktiskt finns veganmat som tillfredsställer även deras smaklökar?

Morotslax med en god potatissallad till och lite grönt som dekoration kanske? Det är i alla fall en rätt jag önskar att någon gjorde så jag fick smaka för det verkar mumma! Kanske inte som enda huvudrätt då utan som en av flera rätter i en buffé i s f förstås.

Annars till buffé fungerar det ju alltid med nudelwok med diverse tillbehör iblandat! Lite tofu i så blir proteinjägarna nöjda också! Ös i massor med goda grönsaker, allt ifrån paprika till broccoli, nötter och frön! Vill du har lite mer smak på det så wokar du i någon god currypasta. För nudelwok kan man också äta kall!

t o m SJ serverar sådana veganrätter i 1:a klass på flera av sina tåg! 

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Anmäl
2016-12-30 01:33 #2 av: Kalli

Blandat klientel tror jag. :)

Och tack för tipsen.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.