Annons:
Etikettmatprodukter
Läst 2930 ggr
vendelay
1/11/17, 7:25 PM

Fria - vegansk & glutenfri pizza

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fria har en pizza för veganer och glutenintoleranta! Den heter Margherita och finns i frysdisken bland glutenfria grejer. Det är "ost", tomatsås och nötfri pesto på den.

http://fria.se/produkter/fardiglagat/margherita/

Jag blev riktigt imponerad, botten var krispig, tomatsåsen var smakrik och peston var jättegod. Jag är inte så förtjust i vare sig komjölksost eller vegansk ost så jag petade bort det mesta innan jag stoppade in den i ugnen. Hade kunna vara mer pesto men annars tyckte jag att den var bra.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
[rumelle]
1/11/17, 7:44 PM
#1

Åh tack! Den ska jag titta efter! Blir lite avis på min man ibland när vi inte orkar laga mat och han köper en frusen pizza. Det är nog en av de få saker jag har saknat lite som Vegan.

Ominous
1/11/17, 7:49 PM
#2

Jag tycker den är lite tråkig. De flesta veganska pizza-kit man kan köpa är helt veganska. Det brukar jag ha när jag är pizza sugen, då kan jag slänga på vad jag vill ha! Supersnabbt och gott :)

I wish I could write as mysterious as a cat

vendelay
1/11/17, 9:27 PM
#3

#1 Ja, samma här! Saknar att bara kunna slänga in en Billyspizza i micron. Detta är inte riktigt lika enkelt som det men nära!

#2 Det håller jag med om, jag brukar också köpa såna. Men detta var superbra när en inte ens orkar rulla ut pizzadegen 😂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Túrwen]
1/11/17, 10:53 PM
#4

Åh *_* tackar och bockar för tips! Är rätt så enkelt att få hem vegansk och glutenfri pizza här i Malmö som Take-away men detta måste provas!

veggie4every1
1/12/17, 12:14 AM
#5

Men så lyxigt om man kunde hitta den här i butiken,  rena drömmen 😍

Det sätter jag på listan till nästa shopping och håller tummarna att den finns.

Tusen tack för tipset vendelay🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

vendelay
1/12/17, 6:58 PM
#6

Idag hittade jag även kanelgifflar som var glutenfria och veganska från samma märke, frysta 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
TatsuOni
1/14/17, 4:36 PM
#7

Varför måste de peta ner socker i allt glutenfritt så att inte jag kan äta det


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

vendelay
1/14/17, 7:47 PM
#8

#7 Det tänkte jag inte ens på, fy vad trist! Är det för att du är känslig mot socker eller för att du inte vill äta det? Om jag får fråga, du behöver självklart inte svara!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

TatsuOni
1/15/17, 1:42 PM
#9

#8 Tål det inte 😕 Det tråkiga är att i princip allt glutenfritt innehåller sötningsmedel.

Laga eget i all ära, men vissa dagar så önskar man att det fanns någonting som man bara kunde kasta in i mikron/ugnen…


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

[rumelle]
1/15/17, 6:03 PM
#10

Har provat den! Den var helt ok. Kunde ha haft lite mer smak, men man kan ju krydda lite själv också. Och när den började svalna blev den lite seg i konsistensen. Men kommer absolut köpa igen en såndär dag när jag inte orkar laga mat och bara vill ha något snabbt och enkelt. 🙂

vendelay
1/15/17, 8:37 PM
#11

#9 Ja, det är ju socker och sötningsmedel i allt idag. Fy, vad jobbigt. Lider med dig 😕

#10 Jag slukade den för fort för att kunna avgöra hur den smakade avsvalnad.. 😂 Men håller med dig. Den är helt okej men det är ju fortfarande en fryspizza - blir inte lika smakrikt som en färsk pizza osv.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Upp till toppen
Annons: