Annons:
Etikettmatprodukter
Läst 1946 ggr
[NeferNefer]
2017-01-14 09:18

Varning för veggiekorv

Visserligen har jag väl alltid tyckt att det är rätt så osmakligt med vegetarisk och vegansk mat som ser ut som köttmat, men jag har ändå provat olika veggiekorvar vid några tillfällen. Nu läste jag i Råd & Rön om veganska och vegetariska korvar och vill utfärda en varning! Alla utom Lidls korv innehåller nämligen farliga hormonstörande och/eller cancerframkallande mineraloljor! Lidls korv skulle jag inte käka ändå, dels för att jag bojkottar dem, dels för att den korven beskrivs i testet som att den smakar som en köttkorv 🤢

Länk till testet: http://www.radron.se/tester/mat-halsa--skonhet/vegetarisk-korv/

Om inte annat kan den här informationen vara ett extra argument när en måste förklara varför en inte ens vill äta veggiekorvar. ("Tja, det är så att jag tycker det är äckligt med mat som liknar köttmat, dessutom vill jag inte få i mig cancerframkallande och hormonstörande mineraloljor", typ).

Annons:
Magi-cat
2017-01-14 09:29
#1

Tack för varningen, Nefer!

Veganmaten vill man ju ska vara nyttig!

Håller med om att det är osmakligt med det köttliknande. Men många strävar efter just det.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
2017-01-14 09:39
#2

🙂Det är alltid bra att veta vad det är en äter 👍

kamera0710
2017-01-14 09:40
#3

Är visserligen inte Vegan, även om jag försöker hålla ner på köttätandet. Men jag har heller inte tilltalats alls när jag provat vegetariska produkter som ska efterlikna köttprodukter. De bekanta jag pratat med har instämt.

[NeferNefer]
2017-01-14 09:42
#4

Det enda i den stilen som jag faktiskt har tyckt om har varit veggiebollar, men nu smakar de inte likadant längre. Förr tyckte till och med mina köttätande vänner att de var godare än köttbullar och köpte hellre dem 🙂

Annielle
2017-01-14 10:10
#5

Finns redan en liknande tråd som denna som skrevs för ett par veckor sedan….

http://vegan.ifokus.se/discussions/58659f54ce12c45b61000300-ater-ni-korv?discussions-2

Var dig själv, det finns redan så många andra.

[NeferNefer]
2017-01-14 10:15
#6

#5: den hade jag missat, sorry ☺️

Annons:
Annielle
2017-01-14 10:44
#7

#6 Ingen fara, sådant som kan hända ju! 🙂

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Upp till toppen
Annons: