Annons:
Etikettveganprat
Läst 1160 ggr
veggie4every1
2017-01-15 02:12

Trist nyhet om Ultuna Mejeri

Jag som hade hoppats att deras fina ostar skulle spridas land och rike runt. Jag fick aldrig möjlighet att smaka😐

http://www.ja.se/artikel/52733/konkurs-for-veganskt-mejeri.html

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
Gen
2017-01-15 04:19
#1

De brukade gilla mig på instagram, men jag har aldrig sett deras produkter i affären. Trist, fick inte heller möjlighet att prova

[Túrwen]
2017-01-15 10:44
#2

Tråkigt! Har sett deras ostar på ett par ställen här i Malmö.. tycker dock att dem var på tok för dyra :(

DogeLove
2017-01-15 21:27
#3

Synd! :(

vendelay
2017-01-15 21:34
#4

Jag har aldrig gillat ost och därför köpte jag dem aldrig men fy, vad trist. Folk jag känner som har testat har alla lovordat dem.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

landsbygdsbo
2017-01-15 23:21
#5

Alltid tråkigt när en satsning misslyckas. Någon annan kanske kan köpa utrustningen billigt och göra egen* vegetabilisk ost med grejorna.

*redigerad av moderator

landsbygdsbo
2017-01-16 12:29
#6

Så nu har ngn varit inne och kladdat igen

"Alltid tråkigt när en satsning misslyckas. Någon annan kanske kan köpa utrustningen billigt och göra egen* vegetabilisk ost med grejorna."

Är originaltexten..  Det är rena rama "storebror" metoder att kladda i andras text.

Censurera öppet eller inte alls…fast ärlighet står tydligen inte högt i kurs. 😎

Att plocka bort 2 ord för att lyfta fram sin egen åsikt är unket….

Fast det kanske var därför det "falska" mejeriet inte överlevde.

Falskt för mejeri hanterar ju mejerivaror.

* Redigerat av moderator

Annons:
veggie4every1
2017-01-16 16:12
#7

#6 Nu har jag förtydligat att inlägget är redigerat.

Men ett tips framöver för att undvika att råka ut för "storebror" metoder är att inte provocera och följa sajtreglerna.

Du har hängt här ganska länge nu landsbygdsbo och vi har varit mer än tålmodiga. Men om du fortsättningsvis väljer att inte följa reglerna och provocera (som tanken var med det här att skriva animalisk ost, det finns liksom ingen annan rimlig anledning med tanke på att vi är på vegansajten) då kommer jag att stänga av dig tills vidare.

Det är helt upp till dig.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

landsbygdsbo
2017-01-16 17:55
#8

1 Oavsett vilket är det något de flesta seriösa undviker, Det att redigera andras texter utan att öppet informera om det. Att göra detta i efterhand ändrar knappast den grundinställning man har för respekten av andras text

2 Jag konstaterar bara det som sker efter varje konkurs. Andra människor/företag med liknande eller andra idéer går in och ser om man billigt kan köpa ut hela eller delar av de resurser som finns i konkursboet. Och eftersom den veganska formen av osttillverkning verkar ha varit den största orsaken till konkursen så……

Är detta en verklighetsbeskrivning du kan acceptera?

Smultronfia
2017-01-16 18:19
#9

Jätte tråkigt. Hade gärna testat den men hade inte möjligheten. Om man läser artiklarna med intervju så förklarar de anledningarna till varför det gick som det gick. Största anledningarna var ju distribution, hållbarhet och att de inte ökade tillräckligt fort.

vendelay
2017-01-16 19:08
#10

Förlåt mig, det var jag som redigerade texten utan att skriva att jag gjorde det. Fel av mig och jag ber om ursäkt! Lovar att försöka komma ihåg det bättre i framtiden.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

landsbygdsbo
2017-01-16 19:30
#11

#9 Så som det brukar vara. Distribution utan att den är för dyr är ett konststycke att fixa. Så mycket svårare för en liten aktör med en ännu mindre produkt.

Omsättning är ju efterfrågan. Och där har en aktör med deras produkter ett mycket högt berg att övervinna. Svensken är mycket konservativ vad det gäller ost.

Smultronfia
2017-01-16 21:28
#12

Får förtydliga mitt föregående inlägg. Det var inte att de hade för liten efterfrågan utan att de inte kunde expandera tillräckligt fort.

landsbygdsbo
2017-01-16 22:14
#13

#12 ja och det är ju det vanliga problemet. man får inte upp en tillräcklig omsättning och då blir de fasta kostnaderna per produkt(i det här fallet fake ost) för höga…

Annons:
veggie4every1
2017-01-16 22:24
#14

Nu har ju grundarna fler ideer på lager för framtiden, så vi kan hoppas det kommer något annat spännande så småningom🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Upp till toppen
Annons: