Annons:
Etiketterhygienskönhet
Läst 1524 ggr
vendelay
2017-01-30 22:28

Skönhetsbehandlingar som vegan?

Har funderat en massa på detta och tänkte att någon här kanske har någon information? 🙂 Finns det veganska skönhetsbehandlingar? Jag tänker exempelvis på ögonfransförlängning, ögonbrynsfärgning, vaxning av olika kroppsdelar och allt möjligt liknande som ni kan komma på. 

Undrar också om laserbehandlingar för att ta bort hårväxt är veganskt? Eller om det kanske används någon olja eller kräm som av någon anledning inte är vegansk?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Smultronfia
2017-01-31 08:06
#1

Rent spontant så borde laserbehandling vara veganskt. Epiliering kan man använda också men det blir ju hemma i så fall. Finns de som använder en form av sockermassa när de vaxar också men är inte jätte vanligt i Sverige. Men helt klart intressant att kolla upp men tror det är väldigt svårt att få en vegansk skönhetsbehandling. Eftersom att de oftast använder sig av kliniskt bevisade behandlingar (lär ju vara djurtestat). Däremot så finns det idag visa som går över till ekologiska alternativ och då har de mycket bättre koll på innehållet m.m och där kan man nog lyckas hitta. Får nog mest hålla uppmärksamhet på bivax som förekommer mycket i såna produkter dock. Känns som en bransch som ligger långt efter men man kan hoppas att det vänder där med.

Sarafiaklara
2017-01-31 17:49
#2

Det som kan vara klurigt är ju om man använt djurtester för att ta fram laserbehandling som metod. Har försökt googlat men hittar ingen info. Jag tror att RefectoCil gör vegansk ögonfrans-och ögonbrynsfärg som man kan köpa själv och som jag tror vissa salonger använder sig av.

vendelay
2017-01-31 19:59
#3

Tack hörrni! Om ni kommer på något mer eller om någon annan har mer info så är det bara att hojta till!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

vendelay
2017-02-10 21:25
#4

Jag har mailat med Sturebadet i Stockholm och deras duo-behandling kropp (INTE ansikte!) ska vara helt vegansk. I ansiktsbehandlingen ingår ickeveganska produkter.

Sambon och jag ska dit om ca en månad, ska bli väldigt spännande för ingen av oss har gjort något liknande tidigare 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Upp till toppen
Annons: