Annons:
Etikettmatprodukter
Läst 2757 ggr
veggie4every1
2017-02-08 22:32

Pastejkökets vegetariska pastej slutsåld :)

Tydligen så har det varit så extrem åtgång på pastejkökets vegetariska pastej att den är slut hos leverantören 🙂

Har ni smakat den?

Jag märkte att hyllan var tom och det var slutsålt på Willys, men Coop hade sån tur var. Jag tror jag bunkrar upp nästa gång för jag vet inte riktigt hur jag överlevde förut utan denna….🤔😃

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
vendelay
2017-02-08 22:37
#1

Jag kommer inte smaka den men min sambo har varit väldigt (oväntat) entusiastisk sen jag berättade om den men jag kan inte hitta den?! Har letat i mängder av affärer och på olika platser men finns bara inte :(

Hur smakar den jämfört med "vanlig" leverpastej? Om du minns hur det smakar. Jag har inte smakat "vanlig" leverpastej heller men ja haha

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

veggie4every1
2017-02-09 14:21
#2

#1 Den smakar mindre fett än den animaliska och den animaliska är nog ännu krämigare om jag minns rätt. Jag åt det så sällan ( var inte mycket för sådana produkter som ex. leverpastej) och det är ju länge sedan så att det är lite svårt att tänka sig smaken. Skulle vilja säga att det är ganska likt dock, men ta mitt ord med en nypa salt😃

Men den här smakar i alla fall jättegott, det är ärtprotein i den och den är kryddad med  karljohan svamp. Bra pris också, under tjugo kronor här.

Det kanske är för att den är slut som du inte hittar den då vendelay, för den finns säkert i dina hemtrakter. Finns ju till och med här! 😃

Men hallå…du måste ju smaka den juee…😉

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

vendelay
2017-02-09 15:02
#3

#2 Jag får väl fortsätta leta då, den borde ju verkligen säljas här någonstans! 😃 Det låter som något min sambo verkligen skulle uppskatta. Men jag tänker DEFINITIVT inte smaka 🤐😛

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Snuffles
2017-02-09 17:53
#4

Det är synd att den innehåller socker, annars skulle jag köpt den 😕

Ominous
2017-02-09 18:05
#5

Jag åt en vegansk leverpastej från tyskland för några månader sen, tror det var från märket tartex. Den fick mig verkligen att minnas leverpastej, även om jag inte ätit det på minst 12år.

Denna gjorde inte det, så jag skulle säga att den inte direkt smakar likt leverpastej. Tycker de påminner om någon kryddad röra bara.  Kunde likabra varit kikärtsröra och kryddor :)

Jag tyckte den smakade helt ok, kan tänka mig att köpa igen. Jag lyckades få tag på två förpackningarna(de sista) i den tredje butiken jag letade i. Jag gav en förpackning till mina föräldrar, de hade tyckt den var helt ok också :)

I wish I could write as mysterious as a cat

vendelay
2017-02-09 18:24
#6

Min sambo kommer antagligen förvänta sig leverpastej-smak men jag hoppas att han kan tänka sig att äta den ändå.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
[Tänkpådet]
2017-02-09 19:02
#7

Jag tycker att den var sådär…. 😕

vendelay
2017-02-09 19:18
#8

#7 Vad var inte bra?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Tänkpådet]
2017-02-09 20:55
#9

#8 vet inte, tycker bara inte den var så god, hade nog lite höga förväntningar…. sen bara tanken av att smaksätta med karljohansvamp? Njaä, vet inte, men smaken e ju som baken 

thenewbreed
2017-02-09 21:29
#10

Jag blev kär i pastejen. Typ svamp-pastej. 

Med lite smörgåsgurka på så är det perfekt!!

Medarbetare på bildredigering! :)

veggie4every1
2017-02-10 13:48
#11

#10 Jaa, tycker också den är supergod med lite smörgåsgurka😍

#3 Haha fegis 🤗 Bara en liiiten bit? 😃

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[fin_kanin]
2017-02-11 09:28
#12

Otroligt god! Senast jag åt riktig leverpastej var för två år sedan. Den vegetariska smakar väldigt likt, till och med godare! Ingen äcklig eftersmak (som jag minns från vanlig leverpastej), mycket smak, krämig…😃 Wow, jag är imponerad! 😂

Annielle
2017-02-11 16:09
#13

Var på Ica Bea i Svedmyra (Stockholm) i dag och handlade och köpte pastejen, så där finns den i alla fall! 

Var första stället jag kollade efter den på till och med!🙂

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Annons:
vendelay
2017-02-11 16:13
#14

Har ni hittat den bland deras andra leverpastejer eller bland vegetariska pålägg?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annielle
2017-02-11 16:17
#15

PåIca Bea låg den i en kyldisk som stod på golvet blandat med en massa andra olika vegetariska varor…

Var dig själv, det finns redan så många andra.

veggie4every1
2017-02-11 18:30
#16

#14 I båda mina butiker finns de bland de animaliska pastejerna.

Nu hoppas jag att de fått in en leverans tills nästa vecka igen 🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

tempoo1
2017-02-11 19:36
#17

Var på Ica Liljeholmen idag och där fanns det gott om den. Den låg bland de animaliska leverpatejerna, skulle köpa men glömde plånboken 😃

IngaTrnqvist
2017-02-11 23:48
#18

Har äntligen provat den, tyckte den var helt okej, men ingen sensation 😇 Föredrar gammal hederlig tartex.

Mono
2017-02-12 06:26
#19

Jag tycker den är jättegod. Kryddig och mustig men liksom ändå fräsch. Extra bra blir det med någon god inlagd gurka på. Jag har proppat i mig tre paket sedan den kom. På "min" butik (Willys) fanns den först bland leverpastejerna. Sedan flyttades den till de andra vegetariska påläggen.

Tant Grön
2017-02-15 16:46
#20

Helt ok pastej. Påminner om Tartex fast billigare.

Annons:
Annielle
2017-02-15 20:45
#21

Jag tycker att den är som en blandning mellan Tartex och leverpastej, men blir inte äcklad av den som jag har varit av leverpastej i alla fall. Rätt god, ganska salt blir det dock när man vill ha rejält med pålägg som jag, men kommer att köpa den igen.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

veggie4every1
2017-02-16 11:48
#22

#21 Jag tar också rejält av den. Prova att lägga på färska gurkskivor om du tycker den är för salt🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annielle
2017-02-16 14:40
#23

Tack för tipset!🙂 Har inte ätit gurka på evigheter faktiskt, har tagit avokado ovanpå pastejen som har gjort att den känns mindre salt där emot🙂

Var dig själv, det finns redan så många andra.

veggie4every1
2017-02-16 15:58
#24

#23 Ja, det är ju också ett bra förslag🙂

Jag bara önskar att jag kunde ha lite mera tur med avokado. De blir så ofta svarta och trådiga även att jag köper de gröna och är noga med att inte klämma.

Har också provat "plupptricket" och de kan vara fina under pluppen när jag köper dom och sedan mognar de till svarta prickiga trådiga monster…😮

Jag som älskar avokado…😟

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annielle
2017-02-16 19:51
#25

#24

Hmm…det blir de i princip aldrig för mig, himla tråkigt att det blir så för dig! 😕Men när du har testat "plupptricket" och de är fina och mogna är det dags att lägga in dem i kylskåpet om du inte tänker äta dem direkt, då håller de sig i ca en vecka fina! 🙂

Var dig själv, det finns redan så många andra.

veggie4every1
2017-02-17 01:16
#26

#25 Ja, jag får försöka vara mer noga, men jag har nog en väldans otur med avokado.

Ibland blir de inte ens mjuka, utan är hårda utanpå och bruna inuti.

Men jag får ge det ett försök snart igen för det är ju himla gott 🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Persifone
2017-02-17 12:09
#27

Jag blev väldigt positivt överraskad! Det slutade med att min pappa åt upp den och han är en köttis ;)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Annons:
Carmarino
2017-02-17 13:04
#28

Hur är den jämfört med tartex naturell? Åt tartex väldig ofta på 70-/80-talen, men sedan verkar det som om de ändrade receptet, för den var inte alls lika god. Eller också var det jag som föråt mig på den. 😉

Har inte ätit tartex på rätt länge, så jag vet inte hur den smakar nu. Katten vi hade då var också tokig i den. Han var även tokig i gröna ärtor.Glad


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Persifone
2017-02-17 14:22
#29

#28 Jag tycker den är godare än tartex, men sedan smakar den ganska mycket svamp vilket jag tycker är jättegott :)

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Carmarino
2017-02-17 14:36
#30

#29 Tack för info. Är själv inte så förtjust i svamp, så då får jag nog kolla tartex igen istället. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

vendelay
2017-02-17 16:18
#31

Min sambo tyckte att den var ganska äcklig. Min mamma gillade inte heller den. De tyckte att smaken påminde om snabbnudlar med biffsmak.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Tant Grön
2017-02-20 18:28
#32

City Knalleland i Borås har rea på den nu, 12 kr kostar den.

Zadie
2017-02-23 23:12
#33

Ica har oxå extrapris denna veckan, 12kr. Så nu har jag äntligen provat den och tyckte den var jättegod! Smakar exakt som jag minns leverpastej, det är nog ca tio år sedan jag åt det i för sig.

veggie4every1
2017-02-24 14:43
#34

Vilka bra priser! Hoppas mina butiker har det nästa gång jag handlar. Då ska jag bunkra upp🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
FemFem
2017-04-09 11:53
#35

Jag tkr den pastejen är supergod! Älskar svamp ^^ Perfekt som pålägg på de mackor jag brukar äta, typ fullkorn och surdeg. Astorra 😃

veggie4every1
2017-04-09 13:27
#36

#35 Haha, ja, jag brukar också köra med fullkorn och surdeg, tycker att det är jättebra pålägg till det brödet 👍

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Upp till toppen
Annons: